Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - [Tf] Re: [Tf] kirstat (utoljára)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

[Tf] Re: [Tf] kirstat (utoljára)


Chronological Thread 
  • From: "Posta Barna" <harbor AT fbi.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] kirstat (utoljára)
  • Date: Wed Oct 17 01:49:01 2001
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum/>
  • List-id: Tanrok vitafruma <tanforum.lists.kfki.hu>

Példatár


"Kézikönyv a közoktatás-statisztikai adatgyűjtéshez" című kiadvány
kiegészítése


Tartalomjegyzék
Bevezető
Legfontosabb tudnivalók
Jelmagyarázat
Példák
Tippek és trükkök: Hogyan lehet a legkevesebb munkával a lehető legjobban
kitölteni az adatlapokat




Tisztelt Igazgató Úr / Asszony! Kedves Kolléga!
Ön a győri Közoktatási Információs Iroda által készített és kiadott
példatárat tartja a kezében. A példatár célja, hogy a 2001/2002. tanévi
közoktatási adatszolgáltatáshoz szükséges legfontosabb, rendszer szintű
információkat a gyakorlatból vett példákon keresztül bemutassa. A példatár a
Kézikönyv kiegészítésére szolgál, ezért bővebb információigény esetén
feltétlenül a Kézikönyv használatát ajánlom Önnek. A példák kiválasztása
során arra törekedtünk, hogy az egyszerűbb példákból kiindulva fokozatosan
bonyolultabb eseteket írjunk le, ezért tisztelettel kérem Önt, hogy a
megértés érdekében valamennyi példát - lehetőleg sorrendben - szíveskedjen
áttekinteni. A Példatárban leírtakat mind a papír alapú, mind pedig az
elektronikus adatlapokat kitöltők részére ajánlom.

Az KIR-STAT adatszolgáltatáshoz sok sikert kívánok Önnek és valamennyi
kitöltésben résztvevő munkatársának.



Győr, 2001. szeptember 21.



Üdvözlettel


Lukács Sándor
közoktatási üzemeltetési
igazgatóhelyettes






2. Legfontosabb tudnivalók


A telefonos ügyfélszolgálat a 06-40/200-352-es helyi tarifával hívható
kékszámon áll az érdeklődők rendelkezésére.
E-mail cím:
stat2001 AT kir.hu
Internet cím: http://irisz.sulinet.hu/kirstat
Kitöltött adatlapok beküldésének határideje: 2001. október 15.
Az adatlapokat a következő címre kell beküldeni: Közoktatási Információs
Iroda 9001. Győr, Pf. 681
A beküldött csomagnak elektronikus kitöltés esetén tartalmaznia kell:
Kinyomtatott és hitelesített szállítólevél
Floppy lemez az elektronikusan rögzített adatokkal (Figyelem! Lehetőség
szerint használja a program "Beküldés" funkcióját vagy az E-mail-en történő
beküldés lehetőségét. Ezekben az esetekben természetesen nem kell floppyt
küldeni, elegendő a hitelesített szállítólevél!)
A beküldött csomagnak papír alapú kitöltés esetén tartalmaznia kell:
Hitelesített szállítólevél
Kitöltött adatlapok
Az elektronikus adatszolgáltatás kötelező minden olyan intézmény számára,
aki központi forrásból számítógépet kapott. A
http://irisz.sulinet.hu/kirstat Internet oldalon megtekinthető azoknak az
intézményeknek a listája, akiktől elektronikus adatszolgáltatást kérünk.
Javasoljuk, hogy lehetőség szerint minden intézmény használja az
elektronikus adatrögzítésre és beküldésre szolgáló programot, melyet CD-n
valamennyi intézmény megkap.
A KIR-STAT kitöltést országos szakértői hálózat is támogatja. Az Önhöz
legközelebb eső szakértő nevét és elérhetőségét keresse a
http://irisz.sulinet.hu/kirstat Internet címen.
A szállítólevelet a fenntartóknak is meg kell küldeni.




3. Jelmagyarázat


Az egyes adatlapok közötti kapcsolatot vonalakkal ill. nyilakkal jelöltük.





4. Példák

1. példa
Az intézménynek egy feladat-ellátási helye van (ami egyben székhely) a
Kossuth u. 98-ban, ahol csak és kizárólag óvodai feladatokat lát el (tehát
nincs általános iskola, nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs
beszédjavító szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs
szakértői bizottság, nincs középfokú képzés).
A nevelés kizárólag magyar nyelven folyik. Természetesen a munkarend
nappali. Az óvodai feladatokon belül sem gyógypedagógiai, sem nemzeti,
etnikai kisebbségi oktatási formája nincs.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 1 db OSA2FELH és 1 db OSA4TANU adatlapot
tölt ki.
Az OSA4TANU adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.


2. példa
Az intézmény két feladatot lát el: óvodait és általános iskolait (tehát az
intézményben nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító
szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői
bizottság, nincs középfokú képzés).
Az intézmény a két feladatot két különböző helyen látja el (óvoda: Rákóczi
u. 76.; általános iskola: Jókai u. 34., székhely). Mivel az intézmény
mindkét helyén egy-egy feladatot lát el, ezért a KIR_STAT rendszerében két
"feladatellátási hely" (OSA2FELH) lapot kell kitölteni.
A nevelés/oktatás az óvodában és az általános iskolában kizárólag magyar
nyelven folyik. A munkarend mindkét esetben nappali. Az óvodai ill.
általános iskolai feladatokon belül sem gyógypedagógiai, sem nemzeti,
etnikai kisebbségi oktatási formája nincs.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 2 db OSA2FELH és 2 db OSA4TANU adatlapot
tölt ki.
A 3. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
Az 5. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 4. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.


3. példa
Az intézmény két feladatot lát el: óvodait és általános iskolait (tehát az
intézményben nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító
szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői
bizottság, nincs középfokú képzés).
Az intézmény mindkét feladatot ugyanazon a helyen látja el (óvoda és
általános iskola: Móra u. 6., székhely). Mivel az intézmény egy helyen két
feladatot lát el, ezért a KIR_STAT rendszerében két "feladatellátási hely"
(OSA2FELH) lapot kell kitölteni.
A nevelés/oktatás az óvodában és az általános iskolában kizárólag magyar
nyelven folyik. A munkarend mindkét esetben nappali. Az óvodai ill.
általános iskolai feladatokon belül sem gyógypedagógiai, sem nemzeti,
etnikai kisebbségi oktatási formája nincs.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 2 db OSA2FELH és 2 db OSA4TANU adatlapot
tölt ki.
A 3. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
Az 5. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 4. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.


4. példa
Az intézmény kétféle feladatot lát el: óvodait, általános iskolait (tehát az
intézményben nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító
szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői
bizottság, nincs középfokú képzés).
Az intézmény a kétféle feladatot két különböző helyen látja el, úgy, hogy az
egyik helyen csak óvodai, a másik helyen óvodai ÉS általános iskolai
feladatot is ellát (óvoda: Petőfi u. 48.; általános iskola ÉS óvoda:
Széchenyi u. 24., székhely). Mivel az intézmény a két helyén összesen 1 + 2
feladatot lát el, ezért a KIR_STAT rendszerében három "feladatellátási hely"
(OSA2FELH) lapot kell kitölteni.
A nevelés/oktatás mindkét óvodában és az általános iskolában kizárólag
magyar nyelven folyik. A munkarend minden esetben nappali. Az óvodai ill.
általános iskolai feladatokon belül sem gyógypedagógiai, sem nemzeti,
etnikai kisebbségi oktatási formája nincs.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 3 db OSA2FELH és 3 db OSA4TANU adatlapot
tölt ki.
A 3. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
Az 5. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 4. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
A 7. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 6. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.


5. példa
Az intézmény ötféle feladatot lát el: általános iskolai, gimnáziumi,
alapfokú művészetoktatási, nevelési tanácsadó szakszolgálati, kollégiumi
(tehát az intézményben nincs óvoda, nincs beszédjavító szakszolgálat, nincs
szakközépiskola, nincs szakiskola, nincs szakértői bizottság, nincs
speciális szakiskola).
Az intézmény az ötféle feladatát három különböző helyen látja el, úgy, hogy
az egyik helyen csak általános iskolai ÉS gimnáziumi, a másodikon csak
alapfokú művészetoktatási ÉS nevelési tanácsadó szakszolgálati ÉS gimnázium,
a harmadik helyen pedig kizárólag kollégiumi feladatot lát el (általános
iskola ÉS gimnázium: Baross u. 21.; alapfokú művészetoktatás ÉS nevelési
tanácsadó szakszolgálat ÉS gimnázium: Bartók u. 76.; kollégium: Dunakapu tér
3.). Mivel az intézmény a három helyén 2 + 3 + 1 feladatot lát el, ezért a
KIR_STAT rendszerében hat "feladatellátási hely" (OSA2FELH) lapot kell
kitölteni.
Az oktatás minden esetben kizárólag magyar nyelven folyik. A munkarend
minden esetben nappali. Az ötféle feladaton belül sem gyógypedagógiai, sem
nemzeti, etnikai kisebbségi oktatási formája nincs. Az alapfokú
művészetoktatási, valamint a nevelési tanácsadó szakszolgálati feladatok
ellátása miatt ki kell tölteni OSA11MUV, valamint OSA9NEVE adatlapokat. Ezek
az adatlapok a tanulói lapokhoz (OSA4TANU) hasonlóan a "feladatellátási
hely"-ekhez kapcsolódnak.


Nagyobb méretű kép

Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 6 db OSA2FELH, 3 db OSA4TANU, 1 db OSA11MŰV
és 1 db OSA9NEVE adatlapot tölt ki.
A 3. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
Az 5. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 4. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
A 7. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 6. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik. És így tovább.


6. példa
Az intézmény egy feladatot lát el: általános iskolait (tehát nincs óvoda,
nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító szakszolgálat,
nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői bizottság, nincs
középfokú képzés)
Az intézmény az általános iskolai feladatot egy helyen látja el (Lajta u.
76., székhely) A nevelés kizárólag magyar nyelven folyik. A munkarend
nappali.
A normál általános iskolai képzés mellett az intézmény enyhén értelmi
fogyatékos gyerekekkel is foglalkozik (gyógypedagógia jellege). Nincs
nemzeti, etnikai kisebbségi oktatási formája.
Mivel az intézmény egy helyen egy feladatot lát el, a KIR-STAT rendszerben
egy "feladatellátási hely" (OSA2FELH) adatlapot kell kitölteni.
Mivel az intézmény normál általános iskolai és enyhén értelmi fogyatékos
gyógypedagógiai feladatot is ellát, ezért a KIR-STAT rendszerben két
"Gyermekek, tanulók" (OSA4TANU) adatlapot kell kitölteni.
Mivel az intézmény feladatellátási helyén gyógypedagógiai oktatás-nevelés
folyik, ezért egy "Gyógypedagógia" (OSA6GYOP) adatlapot is ki kell tölteni.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 1 db OSA2FELH, 2 db OSA4TANU és 1 db
OSA6GYOP adatlapot tölt ki.
A 3. valamint a 4. és 5. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú
adatlaphoz kapcsolódik.


7. példa
Az intézmény egy feladatot lát el: általános iskolait (tehát nincs óvoda,
nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító szakszolgálat,
nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői bizottság, nincs
középfokú képzés)
Az intézmény az általános iskolai feladatot egy helyen látja el (Bástya u.
10., székhely)
A nevelés kizárólag magyar nyelven folyik. A munkarend nappali.
A normál általános iskolai képzés mellett az intézmény enyhén értelmi
fogyatékos, kóros figyelemzavar valamint beszédfogyatékos gyógypedagógiai
tanterv szerint is oktat (gyógypedagógia jellege). Nincs nemzeti, etnikai
kisebbségi oktatási formája.
Mivel az intézmény egy helyen egy feladatot lát el, a KIR-STAT rendszerben
egy "feladatellátási hely" (OSA2FELH) adatlapot kell kitölteni.
Mivel az intézmény normál általános iskolai és enyhén értelmi fogyatékos,
kóros figyelemzavar valamint beszédfogyatékos gyógypedagógiai feladatot is
ellát, ezért a KIR-STAT rendszerben négy "Gyermekek, tanulók" (OSA4TANU)
adatlapot kell kitölteni.
Mivel az intézmény feladatellátási helyén gyógypedagógiai oktatás-nevelés is
folyik, ezért egy "Gyógypedagógia" (OSA6GYOP) adatlapot is ki kell tölteni.
Azért csak egy OSA6GYOP lapot kell kitölteni, mert ezen az egy lapon
mindhárom gyógypedagógiai jellegre vonatkozó adatokat fel lehet tüntetni.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 1 db OSA2FELH, 4 db OSA4TANU és 1 db
OSA6GYOP adatlapot tölt ki.
A 3. valamint a 4. 5. 6. és 7. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2.
sorszámú adatlaphoz kapcsolódik.


8. példa
Az intézmény két feladatot lát: általános iskola valamint gimnázium (tehát
nincs óvoda, nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító
szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői
bizottság, nincs szakközépiskola és nincs szakiskolai képzés)
Az intézmény az általános iskolai és a gimnáziumi feladatot egy helyen látja
el (Otthon u. 5., székhely)
A nevelés kizárólag magyar nyelven folyik.
A munkarend az általános iskolában nappali, a gimnáziumban van nappali
képzés, valamint esti rendszerű felnőttoktatás.
A normál általános iskolai képzés mellett az intézmény cigány kisebbségi
tanulókkal is foglalkozik (Nemzeti, etnikai kisebbségi nevelés, oktatás
formái).
A nappali munkarendű gimnáziumban van 4 évfolyamos és 6 évfolyamos képzés.
Az intézményben nincs gyógypedagógiai nevelés, oktatás.

Mivel az intézmény egy helyen két feladatot lát el, a KIR-STAT rendszerben
két "feladatellátási hely" (OSA2FELH) adatlapot kell kitölteni.
Mivel az intézmény normál általános iskolai és cigány kisebbségi oktatási
feladatot is ellát, ezért a KIR-STAT rendszerben az általános iskolára
vonatkozóan két "Gyermekek, tanulók" (OSA4TANU) adatlapot kell kitölteni.
A gimnáziumi feladatra vonatkozóan három "Gyermekek, tanulók" (OSA4TANU)
adatlapot kell kitölteni:

nappali rendszerű 4 évfolyamos gimnázium
nappali rendszerű 6 évfolyamos gimnázium
esti rendszerű felnőttoktatás (gimnázium)


Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 2 db OSA2FELH és 5 db OSA4TANU adatlapot
tölt ki.
A 3. és 4. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
A 6. és 7. valamint 8. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy az 5. sorszámú
adatlaphoz kapcsolódik.


9. példa
Az intézmény egy feladatot lát el: szakközépiskolait (tehát nincs óvoda,
nincs általános iskola, nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs
beszédjavító szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs
szakértői bizottság, nincs szakiskola és nincs gimnáziumi képzés)
Az intézmény a szakközépiskolai feladatot egy helyen látja el (Nádor u. 12.,
székhely)
A képzés kizárólag magyar nyelven folyik. A munkarend nappali. Nincs
nemzeti, etnikai kisebbségi nevelés, oktatás. Az intézményben nincs
gyógypedagógiai nevelés, oktatás.
A képzett szakma: elektronikai műszerész (OKJ 51522301)
Mivel az intézmény egy helyen egy feladatot lát el, a KIR-STAT rendszerben
egy "feladatellátási hely" (OSA2FELH) adatlapot kell kitölteni.
A szakmai előkészítő oktatására (9-10. évf.) vonatkozóan ki kell tölteni egy
OSA4TANU adatlapot, ahol a Szakképzés mezőben az "ált. képz. és szakmai
előkészítő okt., pályaorientáció" rovatot kell megjelölni. Ehhez a képzési
szakaszhoz nem tartozik OSA5SZAK szakmai lap.
A következő képzési szakaszhoz (11-12. évf.) szintén ki kell tölteni egy
OSA4TANU adatlapot, ahol a Szakképzés mezőben az "ált. képzés és
szakmacsoportos alapozás" rovatot kell megjelölni. Ehhez a képzési
szakaszhoz nem tartozik OSA5SZAK szakmai lap.
A szakképző évfolyamra (13. évf.) vonatkozóan szintén ki kell tölteni egy
OSA4TANU adatlapot, ahol a Szakképzés mezőben a "szakképző évfolyamok"
rovatot kell megjelölni. Ehhez a szakaszhoz tartozik OSA5SZAK szakmai
adatlap.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 1 db OSA2FELH, 3 db OSA4TANU és 1 db
OSA5SZAK adatlapot tölt ki.
A 3. és 4. valamint 5. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú
adatlaphoz kapcsolódik.
A 6. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy az 5. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.


10. példa
Az intézmény egy feladatot lát el: szakiskola (tehát nincs óvoda, nincs
általános iskola, nincs művészetoktatás, nincs kollégium, nincs beszédjavító
szakszolgálat, nincs nevelési tanácsadó szakszolgálat, nincs szakértői
bizottság, nincs szakközépiskola és nincs gimnáziumi képzés)
Az intézmény a szakiskolai feladatot egy helyen látja el (Béke u. 32.,
székhely)
A képzés kizárólag magyar nyelven folyik. A munkarend nappali. Nincs
nemzeti, etnikai kisebbségi nevelés, oktatás. Az intézményben nincs
gyógypedagógiai nevelés, oktatás.
A képzett szakmák: esztergályos (OKJ 31523302), fodrász (OKJ 33781201)
Mivel az intézmény egy helyen egy feladatot lát el, a KIR-STAT rendszerben
egy "feladatellátási hely" (OSA2FELH) adatlapot kell kitölteni.
Mindkét szakma együttes szakmai előkészítő oktatására vonatkozóan ki kell
tölteni egy (csak egy) OSA4TANU adatlapot, ahol a Szakképzés mezőben az
"ált. képzés és szakmai előkészítő oktatás, pályaorientáció" rovatot kell
megjelölni. Ehhez a képzési szakaszhoz nem tartozik OSA5SZAK szakmai lap.
Mindkét szakma együttes szakképző évfolyamára vonatkozóan ki kell tölteni
egy (csak egy) OSA4TANU adatlapot, valamint mindkét szakmához külön-külön ki
kell tölteni egy-egy OSA5SZAK szakmai adatlapot.



Tehát az intézmény 1 db OSA1INT, 1 db OSA2FELH, 2 db OSA4TANU és 2 db
OSA5SZAK adatlapot tölt ki.
A 3. és a 4. adatlapra rá kell írni, hogy a 2. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.
Az 5. és 6. sorszámú adatlapra rá kell írni, hogy az 4. sorszámú adatlaphoz
kapcsolódik.





5. Tippek és trükkök: Hogyan lehet a legkevesebb munkával a lehető legjobban
kitölteni az adatlapokat


A példatárat mind az elektronikus, mind pedig a papír alapú adatszolgáltatás
során alaposan tanulmányozzák.
A Kézikönyv teljes mélységében tartalmazza a kitöltéshez szükséges elméleti
alapokat. Javasoljuk, olvassák át.
Mielőtt az adatlapok kitöltését megkezdenék, a példák alapján készítsenek
vázlatot az iskoláról. A vázlat-készítéshez kérjék az ügyfélszolgálat
segítségét.
Az iskola feladat-ellátási hely és feladat vázlatát rajzolják le a példák
szerint, és a papíron számozzák be az adatlapokat.
Az egyik legfontosabb mező az adatlapok jobb felső sarkában található "A
feladatellátási hely sorszáma" mező. Ezt minden esetben ki kell tölteni.
Akik a programot használják, automatikusan kapják a sorszámozást.
Használják az elektronikus adatlapot! Egyszerűen kezelhető, és időben jelzi
az esetleges hibákat, melyeket azonnal javíthatnak. Ebben az esetben
beküldés után nem lesz szükség hosszas hibajavítási procedúrára.
Ha nem rendelkezik számítógéppel, keresse meg fenntartóját vagy valamelyik
pedagógiai szakszolgálatot, vélhetően tudnak számítógép időt rendelkezésére
bocsátani.
A program használata során gyakran mentsék az adatokat.
Az országos szakértői hálózat munkatársai maguk is iskolákban dolgoznak, így
ők is töltenek ki adatlapokat. Forduljanak hozzájuk bátran segítségért.
Folyamatosan figyeljék az irisz.sulinet.hu/kirstat Internet oldalt. A
legaktuálisabb információk folyamatosan itt fognak megjelenni.
A szállítólevelet a fenntartóknak is meg kell küldeni.
Az általános művelődési központokhoz tartozó intézményeknek nem szabad
külön-külön statisztikát beküldeni. Valamennyi tagintézmény statisztikai
adatait az ÁMK-nak kell beküldeni.














Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page