tanforum - Re: [Tf] Pokorni nyilatkozat

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Pokorni nyilatkozat

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Pokorni nyilatkozat
  • Date: Fri May 12 22:30:54 2000

Tisztelt Kollegak!

> Valami mást néztünk :)

Bocs, a zarojelet ugy ertekeltem, hogy nem kapcsoltam ossze a
minden tantargy szoval. Tehat azt hittem, az altalnos megjegyzes.
En a gimnaziumot neztem.

> idegen nyelv:1

Szerintem ez ugyanaz, mint gimnaziumban. Az internet mint
beszelgetesi tema jelenik meg.

> informatika: 3

Ezt tudatosan hagytam ki, itt trivialisan meg kell jelennie.

> És ebben a szakmai nincs benne ! Nálunk (közgazdasági) követelmény önálló
> keresés, eu honlapok figyelése,tõzsde, stb. És hogy mikor ? Minden délután
> szabadon belehet menni a géptermekbe, informatika órán szaktanárokkal
> egyeztetett keresés megy. Fizika órára több videót is összeállítottam már
> internetes és oktató CD-bõl, mert egyenlõre gép még nincs minden
> osztályban, de video van. De már volt, hogy gépet is vittem be az órára.

Bocs, most nem tudom, hogy dicsekedsz vagy panaszkodsz. Az
alapveto problema, hogy ha internet, akkor az nem videorol megy,
es nem ugy, hogy en kattintgatok, a diakok meg bamulnak. Akkor
azt irtak volna, hogy szamitogepes oktato cd bemutatasa (ez nem
egyenlo annak hasznalataval) vagy video. Szoval az eredeti
celkituzeshez kepest ez semmi. Felre ne erts, ez nem munkad
lebecsulese, hanem annak a jelzese, hogy ez nem ugyanaz.

Nalunk jelentos problema a delutani felugyelet finanszirozasa. (Es
ekkor finoman fogalmaztam.) Masutt nem gond?

Ugy velem, ha feladatot adnak kotelezo modon, akkor annak
megoldasat finanszirozni is kell. Nem latom a melletett penzt.
Tavaly eszkozokre volt pantlikazva 1830Ft/fo. Most van 0.

> Most dolgozunk azon, hogy rakunk be az osztályokba számítógépeket
> természetesen hálózati kapcsolattal.

Ki finanszirozza? Bocs, lehet, hogy szakkozepben nem problema,
de gimnaziumban mar igen.

> Videókat meg egyszerûen lehet
> készíteni, mert a mai gépeknek már általában van video kimenete is. Oda
> kell figyelni, hogy ilyet vegyenek. De egy ilyen kártyát már 4-5 ezer
> forintért lehet kapni.

Nem az a 4-5 ezer Ft a sok, hanem az a 160 eFt, amibe a
befogado szamitogep kerul. Az altalad vazolt megoldas
termenkenti bekerulesi koltsege mindenestul 200 eFt, ha a
minimumszintet nezzuk. (Hw, sw, kabelezes, gep fizikai
elhelyezese.)

Biztosan sok olyan iskola van, ahol ez nem gond. Azonban van
sok olyan, ahol igen.

A kerettanterv pedig _mindenkire nezve_ kotelezo!

Tisztelettel: Fodor Zsolt