tanforum - [Tf] Kozoktatasi szakertes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Kozoktatasi szakertes

  • From: Boldog Ferenc <fboldog AT matavnet.hu>
  • To: tanforum <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Kozoktatasi szakertes
  • Date: Sat May 13 07:49:46 2000

Hello!

Tavolrol, de kicsit kapcsolodva a Pokornyi... és kerettantev...
vitahoz.

Ma veletlenul kezembe kerult egy dokumentum, melyet kozoktatasi
szakertelemmel, rendelkezo illeto keszitett, az iskolankban folyo
oktato-nevelo munkaval kapcsolatban.
A kovetkezo mondatra, felkaptam a fejemet.
"Megallapithato, hogy az iskolaban az eloirasoknak megfelelo tipusu
osztalyzatok kerulnek a naploba."
Huhh... Pedig a minap majdnem beirtam egy 0-ás, egy 6-os, meg egy C-s
jegyet. :-)
Tudom, hogy ez az ellenorzes a 3/4-ekre, meg a 2/3-okra vonatkozott,
de:
1. A naploba, a tanev soran beirt jegy nem osztalyzat, hanem erdemjegy.
Az osztalyzatot felevkor es ev vegen adjuk.
2. Szinte mindenki hasznalja a 3/4 tipusu jegyet, de nem igy irjuk be
a naploba, hanem ket kulon jegykent, tehat a naplo ellenorzese ilyen
celzattal, felesleges. (Csak megjegyeznem mellekesen, hogy az un. heti
egy oras targyaknal, nem is tudok elkepzelni, csak ilyen tipusu
jegyeket ahhoz, hogy egyaltalan le tudjam zarni a ko:lko:t. :-))
3. Ilyenekre szorjuk a magyar dollarokat, mikozben a gyerek (utalva a
kerettanterv vitara) heti egy oras, "tantargynak latszo" idopocsekolas
cimen, "filozofikus teriszonykutatast" tanul. :-( Mi meg igyekszunk
muveszeti alapokra helyezve bemutatni, a "Dinamo gyartasa
Nirvanabol" cimu tanorai harakirinket.

Tul sok ertelmetlen dologra szorjuk el mostanaban, arvizkarokat
szenvedett forintjainkat. "Szakertoket" kepzunk, fizetunk.
Kerettanterveket gyartunk, s fizetunk. NAT-ot kalapalgatunk, s megint
csak szakertoket, benfenteseket penzelunk. A szakerto(k) mar az
iskolaban van pedagogusnak alcazva. Ha meg nem az, akkor el kell
zavarni.
Kozben meg felno par nemzedek, "ahogy esik puffan" alapon. :-((

Ui:
Jo ballagast mindenkinek!;-)

Ui2:
En mar javasoltam a kollegaknak, hogy mondjunk fel mind a hetvenen
egyszerre.
--
Udv:
Boldog Ferenc

  • [Tf] Kozoktatasi szakertes, Boldog Ferenc, 05/13/2000