tanforum - Re: [Tf] Pokorni nyilatkozat

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Pokorni nyilatkozat

  • From: Nagy László <nlaca AT podmaniczky-bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Pokorni nyilatkozat
  • Date: Mon May 15 09:45:15 2000

Hello !
>Bocs, most nem tudom, hogy dicsekedsz vagy panaszkodsz. Az
>alapveto problema, hogy ha internet, akkor az nem videorol megy,
>es nem ugy, hogy en kattintgatok, a diakok meg bamulnak. Akkor
>azt irtak volna, hogy szamitogepes oktato cd bemutatasa (ez nem
>egyenlo annak hasznalataval) vagy video. Szoval az eredeti
>celkituzeshez kepest ez semmi. Felre ne erts, ez nem munkad
Internetet , mint információ hordozót érdemes értelmezni. Ugyan úgy mint a
könyveket. Egyiket készenkapja a gyerek (tankönyv), egyrészét beviszed
órára, és egyrészében elküldöd önállóan könyvtárazni. Ugyanúgy, mint ezeknél
isaz önálló könyvtárazás (internetezés) aránya mennyi a diákok között?
Internetnél is kap egyrészt kész válogatott anyagot - ez az általam
készített video, vagy kinyomtatott anyag.
Felhívom a figyelmét érdekesebb honlapokra .
És csak egy kissebb résztol lehet elvárni,, hogy önállóan keressen a témába
vágó dolgokat.
És nem találom elkeserítonek, hogy nem errol szól az internet, mert úgyanúgy
a könyvtárazás se arról szólna, hogy irányítással keressen könyveket.

>Nalunk jelentos problema a delutani felugyelet finanszirozasa. (Es
>ekkor finoman fogalmaztam.) Masutt nem gond?
Hivatalos szakkör nálunk is kevés van. De tavaly tavaszra sikerült
rábeszélni az igazgatonot, hogy szabadon, felügyelet nélkül is tudják
használni a gépeket a tanulók. Igy a sulinetes terem , amig takarítono van
az iskolában folyamatosan nyitva van délelott is. Próbáltuk a többi termet
is nyitva hagyni, de azokon a gépeken, amiken munka is folyik ez elég
"veszélyes " volt. A sulinetes gépek is idonként kiakadnak, de ezek csak
szoftveres problámák, amit 10 perc alatt rendbe lehet hozni. Pl. pénteken 2
Gb.os wincsit sikerült megtelíteni az egyik gépen és nem akart menni semmi
rajta. Egy jó megoldást találtunk ezekre a problémákra: mivel egyformák a
gépek, egy jó installálást kompletten elmentettünk a szerverre és ha kiakad
az egyik formáljuk a wincsiét és egy hálózati inditó lemezzel átmásuljuk a
rendszert a serverrol .

.

> Most dolgozunk azon, hogy rakunk be az osztályokba számítógépeket
> természetesen hálózati kapcsolattal.

>Ki finanszirozza? Bocs, lehet, hogy szakkozepben nem problema,
>de gimnaziumban mar igen.
Pályázni kell ! Tavaly gépteremre 2 milliót nyertünk a szakképzési alapból
oké az gimnáziumban nem megy), de a Jefferson programtól 350 000-t
programokra, Soros alapítványtól pedig 150 000-t tanári tanfolyamra. Ezen
kívül az iskolai alapítvány adott 300 000-t.
> Videókat meg egyszerûen lehet
> készíteni, mert a mai gépeknek már általában van video kimenete is. Oda
>Nem az a 4-5 ezer Ft a sok, hanem az a 160 eFt, amibe a
>befogado szamitogep kerul. Az altalad vazolt megoldas
Mi se új gépbe raktuk, hanem meglévobe ! Eloször a tanáriban lévo 586-osba
és utána raktam át az új gépteremben lévo gyorsabba.

>A kerettanterv pedig _mindenkire nezve_ kotelezo!

Mint a nevében is benne van ez a keret, nekünk kell kitölteni/kibovíteni .

Nagy László
nlaca AT podmaniczky-bp.sulinet.hu
< munkahely

nlaca AT p8.little.fido.hu