fizinfo - Re: [Fizinfo] NKE-s tanárképzés

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] NKE-s tanárképzés

  • From: László Ropolyi <ropolyi AT gmail.com>
  • To: Gyuri radnoczi <gy.radn AT gmail.com>
  • Cc: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] NKE-s tanárképzés
  • Date: Sun, 9 Jun 2024 00:25:49 +0200

Kedves Radnóczi György!

Engedjen meg egy-két apró megjegyzést:

-- A "hivatásrendi" pedagógus kifejezést én használtam ugyan, de Orbán
Balázs politikai igazgatót idézve. Emellett - némi kreativitást is bevetve
alkalmaztam ezt a fogalmat arra a gyakorlatra, hogy egy országos
jelentőségű, a fizikus társadalmat közvetlenebbül is érintő intézkedést
erőből és titkolózva bevezető eljárásról azt mondtam, hogy ezt
"hivatásrendi útonálllókhoz méltó módon" végzik.

- Megjegyzem, hogy nem a politikai igazgató urat (és esetleges kollégáit)
minősítettem, hanem a szóban forgó cselekedet jellegével kapcsolatban
tettem megállapítást. Ez a keresztény kultúrkörben jelentős különbségnek
számít.

- Ha már itt tartunk, megemlíteném, hogy a "hivatásrendek" tudomásom
szerint lényegében az 1930-as évek félig meddig fasiszta rendszereiben
propagált szakmai szerveződések - és nem győzök csodálkozni, ha valaki
elfogadhatónak, netán követendőnek tartja e szellemiség érvényesítését
napjaink tanárainak körében. Az útonállók körében még csak csak.

Üdvözlettel:

Ropolyi László