fizinfo - Re: [Fizinfo] fizika tankönyv

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] fizika tankönyv

  • From: Gyula Honyek <honyek AT gmail.com>
  • To: Nagy, Dénes Lajos <nagy.denes AT wigner.hu>
  • Cc: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>, Raics Péter <raics.peter AT science.unideb.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] fizika tankönyv
  • Date: Tue, 28 Dec 2021 18:12:45 +0100

Kedves Levelezők!

Én Tichy Gézától sok évvel ezelőtt a következő változatot tanultam. Tegyünk
egy papírlapot egy nagy könyv tetejére (persze fizikakönyvre), és ejtsük le
a könyvet a papírlappal, meg mellette mondjuk egy krétadarabot. Láthatjuk,
hogy egyszerre esnek. Ilyenkor a papírlap együtt esik a könyvvel, se nem
lassítják, se nem gyorsítják egymást. És Géza azt is hozzátette, hogy ez
nemcsak egy egyszerű demonstráció, hanem mély fizika van benne. Azóta már
sokszor bemutattam ezt, hozzátéve a mély fizikát is. Közben egyrészt mindig
Gézára gondoltam, másrészt arra, vajon hányan értik meg a mélyebb
összefüggést.

Boldog új évet kívánok: Honyek Gyula

Nagy, Dénes Lajos <nagy.denes AT wigner.hu> ezt írta (időpont: 2021. dec. 28.,
K, 3:56):