fizinfo - Re: [Fizinfo] az ELFT politikamentességéhez

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] az ELFT politikamentességéhez

  • From: Horváth István <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • To: Ádám Vida <vidaadam AT gmail.com>, "wolf.gyorgy AT wigner.mta.hu" <wolf.gyorgy AT wigner.mta.hu>
  • Cc: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] az ELFT politikamentességéhez
  • Date: Tue, 21 May 2019 12:43:31 +0000
  • Accept-language: hu-HU, en-US

Kedves Gyuri,

Véleménye mindenkinek lehet. Neked is, nekem is.

Jelen esetben az a fontos mit mond az Alapszabály:

http://elft.hu/wp-content/uploads/2019/01/Alapszabaly-modositas_20181109.pdf

VI. fejezet 13. par. foglalkozik ezzel.

Sajnos a közgyűlés napirendjéről nem mond ilyen szempontból semmit.

A legtöbb alapszabályban ezt úgy szabályozzák, hogy

a napirendre csak az terjeszthető be, amit előre,

írásban beterjesztenek (több példát is lehetne hozni).

Szerintem ez hiányossága az ELFT Alapszabályának.

(esetleg lehet majd pótolni)

Egy konkrétum azért van:

(5) A Társulat tagjain kívül a Társulat bármely szakcsoportja vagy területi
csoportja is jogosult a Küldöttgyűléshez – a Küldöttgyűlés időpontja
előtt legalább 20 nappal írásban benyújtandó – javaslattal vagy kérelemmel
fordulni.

Megjegyzem még, hogy vannak egyesületek, ahol nem a
küldöttgyűlés a legfőbb szerv, hanem a közgyűlés.
Az ELFT esetében ez nyilván történelmileg így alakult ahogy.

SZVSZ a közgyűlés lenne jobb.

Üdvözlettel,

Horváth Pista

ui: az MTA-ITM témában nem kívánok szólni ;-)