fizinfo - Re: [Fizinfo] az ELFT politikamentességéhez

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] az ELFT politikamentességéhez

  • From: Wolf Gyorgy <wolf.gyorgy AT wigner.mta.hu>
  • To: Ádám Vida <vidaadam AT gmail.com>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] az ELFT politikamentességéhez
  • Date: Tue, 21 May 2019 14:16:11 +0200

Kedves Vida Ádám!

Véleményem szerint a küldöttek nem csak azon pontokra szavazhatnak, amiben előre megállapodtak a kiküldőkkel. Egy küldött általában meg van bízva, hogy a nevünkben a saját véleménye alapján szavazzon. (Persze egy fontos kérdés megvitatása előtt, jó ha kikéri a kiküldők álláspontját.) Itt szerintem fel kellett volna venni a napiurendi pontok közé. Igazából az ELFT vezetésének kellett volna előre gondolnia és ezt felvenni a hivatalos napirendi pontok közzé, hiszen ez a kérdés az egyik legalapvetőbb probléma ami most a fizikusokat érinti (2 esetleg 3 kutató intézet). Mint ahopgy az ELFT véleményt nyílvánított tanterv ügyben, itt is kellett volna.
Üdv Gyuri

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |
| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos.

Tisztelt Kollégák,

Az említett eseményen én is jelen voltam, és úgy vélem, kissé
egyoldalúan lett megfogalmazva a téma első levele. Kiemelendő a 4.
pont

"4. A társulatban nem folyt vita az MTA KH hovatartozásáról, és
mivel ebben
a kérdésben a tagság megosztott, a Küldöttgyűlés nem foglalhat
állást egy
átfogó vita lefolytatása nélkül."

Ennek a pontnak a mondandója számomra inkább így hangzott (persze,
csak emlékezetből): A társulatnak szétküldött napirendi pontok
között nem szerepelt ez a javaslat, így nem tudják, hogy mi itt
most miről szavazunk a nevükben... Azt hiszem, egy olyan mondat is
elhangzott, hogy ebből az aspektusból is meg kell vizsgálni a
morális kérdéseket.

Ugyanakkor, elhangzott néhány módosítási javaslat is, melyekre a
levezető elnökség egyértelműen azt az utalást tette, hogy
következő ülésükön a kérdéskört előveszik és foglalkoznak
vele. Ugyanúgy, mint a kedves Tanár Kollégákat illető
hozzászólással, amivel legalább annyira fontos lesz foglalkozni,
mint a jelenleg szóban forgóval.

Mint a levélben említett "következő generáció" egy tagja, úgy
látom, a kérdés nem lett elsöpörve. Úgy gondolom, a "napirendre
sem vették a bajkeverő javaslatot" mögött szereplő NEM szavazatok
is tartalmaznak mögöttes gondolatokat, nem pusztán
érdektelenséget.

Üdvözlettel,

Vida Ádám

Diosi Lajos <diosi.lajos AT wigner.mta.hu> ezt írta (időpont: 2019.
máj. 21., K, 9:57):

> [...]

19815644-2-43 |

| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk

A küldöttek ma még nem ülnek el a javaslattevő mellől. De,
hogy
napirendre
sem vették a "bajkeverő" javaslatot, az mutat egy irányt.
Diósi Lajos
http://wigner.mta.hu/~diosi