fizinfo - [Fizinfo] Nőgyűlölet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Nőgyűlölet

  • From: Fröhlich Georgina <ford_prefect AT freemail.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Nőgyűlölet
  • Date: Sat, 15 Dec 2007 18:56:14 +0100 (CET)

Kedves Kollegák!

Kicsit növelve a témához hozzászóló női fizikusok arányát
:-), pár gondolatot szeretnék hozzátenni a témához.
Saját tapasztalatom volt fizikus szakon, hogy egy
tantárgyból a félév végén jelesre álltam a zh-k alapján,
amit egy szóbeli beszélgetés is követett, amin
méltatlankodva megkérdeztem, hogy miért csak 4-est kapok. A
válasz ez volt: "Mert lányoknak nem adunk 5-öst." "Miért
nem?" "Mit képzel, egy lány sosem lehet olyan fizikából,
mint egy férfi!"
Most fizikusként dolgozom és phd-zom, és a munkahelyemen
egy kolleganőm nemrégiben bejelentette, hogy "elmegy szülni"
(sugárban dolgozunk, ahol ugye terhesen, szoptatva nem lehet
dolgozni). Erre osztályunk egyik vezetője hangosan
megjegyezte: "Végre van itt egy nő, aki tudja a dolgát!"
Véleményem szerint nőgyűlölet nincs Mo.-on. Viszont nagyon
sokan - főleg a tudományos életben - éreztetik velünk, hogy
alsóbb rendű élőlények vagyunk, nem vagyunk képesek
ugyanarra a szellemi teljesítményre, mint Ők, sőt, egyesek
odáig mennek, hogy a nőknek otthon a helye. Tudom, hogy
ennek nagy hagyománya van ebben a kultúrában, amikor én
születtem, a szüleimtől is megkérdezte a család, hogy "Ember
vagy csak lány?". Talán (biztos :-)) szubjektív vagyok a
témában, de mivel hosszabb időt töltöttem egy külföldi
tanszéken, ahol egyenlő kollegaként kezeltek, tudom, hogy
lehet ezt máshogy is... El lehet fogadni, hogy csupán
anatómiai különbségek vannak a 2 nem között.
Elnézést kérek azoktól, akikre ez nem igaz, azért írtam
ezeket le, mert túl gyakori a könyezetemben!

Fröhlich Georgina

Repüljön olcsóbban!

Fapados és hagyományos repülőjegyek a legjobb napi áron, azonnali online
foglalással.

www.budavartours.hu

http://repulojegy.budavartours.hu/?utm_campaign=freemail&utm_source=freemail_alul_071215&utm_medium=email&utm_content=freemail_alja_repulojegy