fizinfo - Re: [Fizinfo] Nőgyűlölet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nőgyűlölet

  • From: Fröhlich Georgina <ford_prefect AT freemail.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nőgyűlölet
  • Date: Sun, 16 Dec 2007 16:05:30 +0100 (CET)

Kedves Kollegák!

Több kérést kaptam, hogy nevezzem meg az általam említett
oktatót (aki azért adott 4-est, mert csak lány vagyok). Nem
szeretném ezt megtenni, egyrészt, mert egyébként jó tanárnak
tartottam és tiszteltem, másrészt pedig azért, mert közben
meghalt, és ez nem lenne fair! Inkább csak hozzátennék még
annyit a történethez, hogy az évfolyamomban abból a tárgyból
lány nem kapott jelest, pedig többen megérdemelték volna. És
én azóta is találkoztam több olyan kolleganőmmel, aki
hasonló negatív megkülönböztetésről panaszkodott, pl. a
bécsi egyetemen mondta nekem egy cseh lány, hogy azért
vándorolt ki, mert otthon nem vették emberszámba a
tudományos életben. Nekem úgy tűnik, hogy ez bizonyos
országokban létező probléma, és arrafelé halad a világ, hogy
ezt valahogy megoldja, szerintem legalábbis azért van az,
hogy egyes külföldi egyetemeken jobban támogatják nők
jelentkezését.
Én sem várok el pozitív megkülönböztetést, szerintem az
lenne a fair, ha negatív nem lenne! Tudom, hogy vannak
különbségek a nemek között, átlagosan a férfiak fizikailag
erősebbek, a nők meg szülni tudnak. Ezért van az, hogy
sportversenyeken külön díjazzák a nőket! De miért van az,
hogy pl. egy triatlonversenyen a férfiaknál 1-6-ig kapnak
díjat, nőknél 1-4-ig? Mert kevesebben vannak? Van olyan
sporttársam, aki azért nem utazik el egy távolabbi
versenyre, mert úgysem díjazzák (és kb. tudja, hol végezne),
és nem éri meg...
Szinte mindenhol ott van hátrány. A nővérem azért volt
kénytelen feladni karrierjét a híradástechnikában, mert
közölte Vele a főnöke, hogy ha elmegy szülni, akkor nem
tartják meg a státuszát! És a GYES alatt megtanult egy új
szakmát...
Tudom, vannak szerencsések, akiket nem érnek ilyenek. De a
probléma létezik. Mármint az, hogy másként méretünk meg!

Üdvözlettel:
Fröhlich Georgina

Minden karácsonyi ajándék egy helyen! Sőt, még az ötletet is mi adjuk!
http://ajandek.origo.hu