fizinfo - Re: [Fizinfo] A mundér becsülete, azaz nögyülölet, MTA meg egyebek...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A mundér becsülete, azaz nögyülölet, MTA meg egyebek...

  • From: jzana <Janos.Zana AT uni-corvinus.hu>
  • To: fizInfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] A mundér becsülete, azaz nögyülölet, MTA meg egyebek...
  • Date: Sat, 15 Dec 2007 12:41:42 +0100

> Kotve hiszem, hogy Sandor Klara a tarsadalom noellenesseget az MTA-nok
> alacsony
> aranyabol kivanta l e v e z e t n i, a noellenesseg alatt pedig olyasmit
> ertene,
> hogy a noket (felveteli, stb.) bizottsagok hozzak hatranyba, mikozben a
> tarsadalom tart karokkal varna oket, hogy vegre ferfimodon teljesitsek ki
> kepessegeiket. Ha S.K. megis ezt teszi es hiszi, akkor kicsit buta.,
> teljesen
Csak csöndben jegyzem meg, hogy a témára vonatkozóan erre a listára
férfiak írtak, nök viszont nem. Pedig ott vannak valahol.

Szeszélyes gondolataim:

Amíg a természet meg nem oldja a problémát, hogy a nöknek kell szülniük,
addig a téma téma marad. Újra és újra lehet vitatkozni rajta.

Sajnos, - látom a környezetemben, - hogy a nöknek pont akkor kellene
tudományos munkát végezniük és fokozatot szerezniük, amikor a
szervezetük a leginkább alkalmas volna arra, hogy gyermeket hotzzanak a
világra. Ezért vagy vég nélkül halasztódik a tudományos munkájuk, vagy
el kell maradniuk a családi életük legfontosabb eseményeivel.

Szerintem az egyetemekre, (illetve az Akadémiára) annak kell bejutnia,
akinek felkészültsége és tudása van, mindenféle adminisztatív
intézkedést mellözve. Mondok egy példát:

Tételezzük fel, hogy az ország lakosságának egy százaléka szlovák. Nos;
írjuk-e elö, hogy az egyetemekre való felvétenél kötelezö ennek az
aránynak a betartása? Nem is szólva az egyetemek autonómiájáról.

Mondok mégegy szempontot: Afrikában százezrek halnak éhen évente.
Ki tudja felmérni, hogy ezek közül az emberek közül hányan lennének
tudóssá, müvésszé, ha megérhetnék? Ki tudja felmérni, mekkora veszteség
ez az emberiségnek?

Konklúzió: mindenféle adminisztratív hókuszpókusz helyett a tehetségek
felismerését és gondozását tartom a legfontosabb feladatnak.

Üdvözlettel Zana János