fizinfo - Re: [Fizinfo] Nőgyűlölet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nőgyűlölet

  • From: Pál Hidas <hidas AT rmki.kfki.hu>
  • To: János Zana <Janos.Zana AT uni-corvinus.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nőgyűlölet
  • Date: Sun, 16 Dec 2007 02:48:42 +0100 (CET)

Tisztelt Kollegak!

Csinaltam egy kis statisztikai felmerest az akademiai honlapja alapjan.
Ot (szuletesi) evenkent megneztem, mekkora a nok aranya a koztestuletben
a) akademiai + tudomanyos doktori b) phd + kandidatusi fokozattal.
Zarojelben a nok szama a teljes szam utan:

szul.ev..ak+tud.dokt(no)...phd+kand.(no)

.1930....75(12)..16%.......134(18)..13%
.1935....60(5)....8%.......128(18)..14%
.1940....59(9)...15%.......148(30)..20%
.1945....56(11)..20%.......239(60)..25%
.1950....64(12)..19%.......244(69)..28%
.1955....39(3)....8%.......212(63)..30%
.1960....29(7)...24%.......168(32)..19%
.1965.....8(1)...13%.......150(31)..21%
.1970.....5(0)....0%.......176(61)..35%
.1975.....0(0).............129(40)..31%
.1980.....0(0)...............8(2)...25%

En azt latom, hogy a nagydoktori aranyok az 5-10 evvel korabbi
phd-kandidatusi aranyokra emlekeztetnek. A nagyon fiatalok eseten
latszik, hogy a phd-t sem ertek meg el a nok. A keses, gondolom, termeszetes okokkal (szules) magyarazhato.

Erdekes modon a Ratko-gyerekek es a Ratko-unokak kozott magasabb
a tudomanyos fokozattal rendelkezo nok aranya.

Az itt nem derul ki, hogy a PhD elott milyenek a viszonyok.

Az akademikusok kozott ez a helyzet:

...............osszes..........uj
rendes tag.....277(10)..4%....40(2)...5%
levelezo tag....77(10).13% ...27(7)..26%

azaz az uj levelezo tagok noi aranya nagyjabol ugyanaz, mint az
50 eves nagydoktoroke, azaz ekkorra a nok utolerik a ferfiakat
ma mar. A korabbi akademikusok kozott viszont tenyleg indokolatlanul
alacsony a nok aranya.

Viszont en is ugy latom, a folyamatok jo iranyba mozdultak,
az aranyok termeszetesen magyarazhatok, az ujonnan szerzett
fokozatok mar az elso megszerzett fokozat aranyait tukrozik.

Udvozlettel,
Hidas Pal