tanforum - Re: [Tf] Tisztaszoftver

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Tisztaszoftver

  • From: "Benk� L�szl�" <lbenko AT enternet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Tisztaszoftver
  • Date: Sun, 5 Sep 2004 21:35:17 +0200

Nos, a félreértések elkerülése végett, két konkrétum. Egyik igen
jó barátom, vett a sulinet keretében, egyik agyonreklámozott
"áruházláncban" egy gépet, csekély, durván 150 000 forintért.
(!) A gépre, "gyárilag", linux volt telepítve. Megkért, hogy
tegyem fel neki az XP-t, mert sok olyan programja van, ami neki
szükséges, és csak Winen létezik.
Többszöri próbálkozás után sem lehetett az XP-t feltenni,
valamibe mindig "beakadt". Ekkor, szétbontottam a gépet, minden
kábelt megvizsgáltam, majd újra összeraktam. Ezután, csodák
csodája, az XP elsõ nekifutásra felment. Nem hinném, hogy ezért
a Microsoft volna a felelõs!
Másik esetben, egy PII (!) gépre kellett felraknom az XP-t, mely
gép egy asus CUPLE-VM alaplappal (400 MHz procival)
rendelkezett, integrált - AC97 - hang, integrált videókártya,
160 MB ram, és az XP egybõl és minden gond nélkül felment, máig
tökéletesen fut rajta. Az tény, hogy nem - csak! - a "márka" az
érdekes, hanem az eszköz MINÕSÉGE!!! Arra az XP nagyon kényes.
Benkõ Laci.