tanforum - Re: [Tf] Hogyan tovabb...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Hogyan tovabb...

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Hogyan tovabb...
  • Date: Fri Jan 25 23:58:09 2002

Tisztelt Kollegak!

> Nem tudom eszrevette-e mar valaki, de e fenti sorokban vazolt remkep
> valosagga valt. :-(( Talan nehany "cream" gimnaziumban meg nem
> erezheto, de biztos vagyok abban, hogy a szakkepzo intezmenyekben
> dolgozo kollegak markansan erzik ezt. Szakkepzo intezmenyben dolgozom.
> Szakozep es szakiskola is van.

Be kell ismernem, hogy a "cream" gimnaziumban is erezhetok a
valtozasok. En - ugy remelem - ilyen gimnaziumban tanitok.
Magyar szakos kollegaim szovegertesi problemakra
panaszkodnak. (A korabbi evekkel osszehasonlitva romlott a
helyzet.)

Sajat tapasztalatom a kovetkezo. Informatikat tanitok, ECDL
vizsgara keszulve tablazatkezelesbol a feladat szoveget gyakran
nem ertik a diakok. A diakok fele segitseg nelkul nem volt kepes
megoldani szazalekszamitassal kapcsolatos peldakat a "normal"
osztalyban. Az oraszam nem teszi lehetove, hogy megtanitsam en
is azt, ami az altalanos iskolaban matematika oran nem sikerult.

Eszembe jut egy miniszteriumi szintu nyilatkozat nehany evvel
ezelottrol. Tartalmilag arrol szolt, hogy a baj az, hogy a
kozepiskolak tanarai nincsenek arra felkeszitve, hogy megtanitsak
olvasni a gyereket. Mar akkor is felhaborodtam, hogy latjak a
gondot, de az okozat megszuntetesen gondolkodnak, nem az
oken.

Mindenesetre elborzaszt a gondolat, vajon milyen minosegu
gyerekanyag van egy "atlagos" kozepiskolaban? Hallom a
kollegaktol. Megkerem arra a a miniszteriumi urakat, hogy
toppanjanak be rendszeresen iskolakba, vegyesen mindenfelekbe,
videken es a fovarosban egyarant, mert attol tartok, hogy a jelen
elgondolasok az idealis gyerekre szabottak. Felek attol, hogy ez a
mennyisegu diak az erettsegi kovetelmenyeket nem fogja
teljesiteni. Vagy viccet csinalunk a vzsgabol, vagy jelentos szamu
bukas lesz. (Persze en mindig re'meket latok.)

Mielott megszolnatok. Nem, szo nincs arrol, hogy a szinvonalat
akarom csokkenteni. DE! Ha nem tanitjak meg also tagozatban a
diakot olvasni, szamolni tisztessegesen, akkor kesobb nem lesz
mire epiteni, a tantervi elvaras es a diak altal elerheto szint
messssssze kerul egymastol. Aki nem tud, ne menjen tovabb,
mert meggyozodesem, hogy ezzel a diakkal szurunk ki!

Tisztelettel: Fodor Zsolt