tanforum - Re[2]: [Tf] Hogyan tovabb...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re[2]: [Tf] Hogyan tovabb...

  • From: Boldog Ferenc <fboldog AT axelero.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re[2]: [Tf] Hogyan tovabb...
  • Date: Mon Jan 21 23:12:01 2002

Hello!

> Szerintem változásra csak akkor számíthatunk, ha az iskolát elhagyó tanulók
> felkészületlensége már elviselhetetlen lesz gazdasági szempontból is. Persze
> ki tudja, mikor jön el ez az idő,...

Nem tudom eszrevette-e mar valaki, de e fenti sorokban vazolt remkep
valosagga valt. :-((
Talan nehany "cream" gimnaziumban meg nem erezheto, de biztos vagyok
abban, hogy a szakkepzo intezmenyekben dolgozo kollegak markansan
erzik ezt.
Szakkepzo intezmenyben dolgozom. Szakozep es szakiskola is van.

Nehany adalek:

(14-19 eves korosztaly)

- 1000 fo tanulo. Az egy fore juto igazolatlan hianyzas kb. 2-3
ora.( Borzasztoan sok)
-van olyan osztaly, ahol 32 fobol 29 fo felevkor megbukik. 3-an
egy-egy targybol, a tobbiek 2-8 targybol.
- erettsegi elott allo szakkozepes osztalyban 16 fobol 9-en buknak
felekor.
-minden heten van legalabb egy-ket fegyelmi ugy
-szuloi ertekezleteken a szulok reszveteli aranya a 10%-ot sem eri el.
-a tanulok kb 10%-nak nincs meg minden tankonyve, vagy egyaltalan
nincs konyve. (nem hajlando megvenni). A tobbinek meg van, de hetekig
nem is veszi elo.
- a tanulok 70%-nak katasztrofalis a helyesirasa, eleteben nem
olvasott el kettonel tobb konyvet. Viszont biztosan van ugyanennyi
szazaleknak mobiltelefonja.
-a tanulok egy csekely reszenek rendezett a csaladi hattere. A
nagyobbik reszenek csaladja vagy sulyos anyagi gondokkal kuzd vagy nem
a szulei nevelik.
- 1000 fobol 22 ebedel a menzan, a tobbi egyaltalan nem eszik, vagy
csak nagyon keson, amikor a szulei hazajonnek.
- a gyakorlati kepzest a "fenntarto" nem tamogatja megfelelo anyagokkal,
ami nelkulozhetetlen egy "ketkezi" szakma elsajatitasahoz.
- nagyon sok olyan esetrol tudok, amikor mar a 9.-es tanulo is kimarad
keso ejszakara, hajnalban megy haza a discobol reszegen. A szulo azt
mondja tehetetlen.
- a kabitoszerrol es egyeb torvenybe utkozo cselekedetekrol (lopas,
verekedes, maffiozo eletmod, sefteles) inkabb nem is beszelek.

Hurra!!! Viszont van sok kereskedelmi media, melybol zuhatagkent omlik
naponta a rengeteg igenytelen, reklamokkal spekelt mocsok. Van sok
videoteka, ahol verfagyaszto akciofilmeket lehet kolcsonozni, hiszen
kell valami minta annak a gyereknek.
Ma meg csak a hiradobol ertesulunk arrol, hogy egy amerikai diak
lovoldozott a tanaraira, diaktarsaira. Nemsokara "elo egyenes adasban"
is "elvezhetjuk". :-(( Az ilyen ugy ragad a magyarra mint a kosz. :-(

Ime az "alapanyag". Nem tudom, hogy ki fog falat huzni, ruhat varrni,
vasat hegeszteni, stb... 5-10 ev mulva ebben az orszagban? Aki tud, az
Nemetorszagban, Ausztriaban hegeszt. Itt meg csak a "Kuntakintekre"
lesz szukseg, akiket harom nap alatt be lehet tanitani a futoszalag
melora. :-(

Szoval igy megyunk tovabb. :-( Hova is?

Udvozlettel:
-|- BOLDOG Ferenc -|-