tanforum - Re: Re[2]: [Tf] Hogyan tovabb...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Re[2]: [Tf] Hogyan tovabb...

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Re[2]: [Tf] Hogyan tovabb...
  • Date: Tue Jan 22 08:15:01 2002

Udvozletem!

Boldog Ferenc irta 21 Jan 2002, 22:51 keltezesu "Re[2]: [Tf]
Hogyan tovabb..." targyu leveleben:

> a gyakorlati kepzest a "fenntarto" nem tamogatja megfelelo
> anyagokkal, ami nelkulozhetetlen egy "ketkezi" szakma elsajatitasahoz

Adalék: A szakképzõ intézmények finanszírozása eddig elég
számottevõ hányadban a szakképzési hozzájárulásból állt. A
kormányzat a közelmúltban lehetõvé tette a felsõoktatás számára
is ennek az igénylését. Azt nem tudom, a felsõoktatáson ez
mennyiben segít, az viszont szinte biztosra vehetõ, hogy az eddig
így-úgy megfinanszírozott szakképzés ettõl kezdve anyagilag
mindenképpen nehezebb helyzetbe jut! Céloldalról a kerettanterv
veri, forrásoldalról a szakképzési támogatás szélesebb
igényelhetõsége lehettleníti el a szakképzést... Mert erre ugye
nincs szükség... :((

> Nem tudom, hogy ki fog falat huzni, ruhat varrni,
> vasat hegeszteni, stb... 5-10 ev mulva ebben az orszagban?

Biztosan az, aki valami eszement otlettol indittatva azt is
elrontotta, ami eddig jo volt; a 9., 10., 11. evfolyamokon
gyakorlatilag csak illegalasisan lehet gyakorlati kepzest
megvalositani, pedig ez a réteg nem Arany lírajanak vagy a
koszuinusz tetelnek a lelki aterzesevel, hanem esetleg a
gyakorlati, ketkezi munkajaval szerez, szerezhetett es a
kerettanterv csapasa nelkul szerezhetne maganak sikerelmenyt.
Motivaciot... Most nem szerezhet. Ez is latszik rajtuk sajnos!

(Azert olyan melyen fajdalmas szerintem mindez, mert ezek a
dolgok kezelhetoek lennenek... Az is egyfajta jelenseg, hogy a
fiatal korosztaly egyre igenytelenebb, hogy a negativ jelensegek:
drog, ital, eroszak egyre hamarabb es markansabban
jelentkeznek, de ezek csak a szelesebb kornyezet valtozasaval
javulhatnak... Alig-alig tudin az eroszak-kutuszon vagy a szethullott
csaladi hatteren segiteni, a fentebb emlitett ket mozzanat viszont a
valakik tudatos, eltervezett (?) valtoztatasanak a hatasai... Nem
megfoghatatlan korulmeny -- de emberi dontes eredmenyei...
Sajnos!)

--
Üdvözlettel: Dorozsmai Károly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu