tanforum - [Tf] Hogyan tovabb...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Hogyan tovabb...

  • From: "Levay Gyula" <lgy AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Hogyan tovabb...
  • Date: Mon Jan 21 08:47:34 2002

T. Lista!

Kb. harom eve olvasgatom a listat, most irok eloszor.
Magamrol:
A "versenyszferaban" dolgozom, soha nem tanitottam. A lista
es az iskola feloli erdeklodesemnek tobb oka van. Felesegem
kozepiskolai tanar(no") (3 szak, 2 diploma), mindketten dolgozunk,
de gyakorlatilag az en fizetesembol elunk, van harom gyerekunk,
akik iskolasok lesznek.
Vegul, de nem utolso sorban eddigi palyamat, lehetosegeimet
jelentosen befolyasoltak volt tanaraim. Lelkiismeretes, szigorú
vagy eppen silany munkajuk (termeszetesen nem elfeledkezve
az en kepessegeimrol es hozzaallasomrol sem, hiszen ti hozott
anyagbol dolgoztok ;o) ) egy eletre meghatarozta hogy mi
lehet belolem.

A (szak)tanarhiany tema miatt bujtam elo a tobb eves hallagasbol.

1, Szerintetek valoban olyan ostoba a miniszterium, hogy nem
tudja mi lehetne a megoldas az angol es szamtech. tanarok,
ferfi tanarok, es minden mas szakos palyavaltasra hajlando es
kepes tanarok elvandorlasanak megallitasara?
Szerintem nem. Pontosan tudjak, hogy a penz (hianya) viszi el oket.
Akkor miert hangzott el a temat elindito nyilatkozat? Szerintem azert,
hogy ti elvegezzetek a piszkos munkat. Ugorjatok egymas torkanak,
talaljatok meg ti az ideologiat arra, hogy miert lehet csak az angol es
a szamtech. tanaroknak tobb penzt adni, es hogy vegervenyesen
megossza'k a tanarokat, eleve elharitva az esetleges kesobbi egyuttes
fellepesnek meg a lehetoseget is.
Mikor a ti csatatok (angol. szamtechn - tobbiek) eredmenye nyilvanvalova
valik, akkor majd ok is rajonnek a megoldasra. Persze addigra annyira
fogjatok egymast utalni, hogy a kormany a leheto legkisebb ellenallassal,
a leheto legkevesebb penzbol be fogja tudni tommi ezt a tatongo lyukat,
a tenyleges problemat pedig eloda'zhatja.
2, Mire lehet meg szamitani?
A rendszervaltas ota mar mindenki volt kormanyon. Ellenzekeikent
mindenki mondott valamit. Az, hogy a problema tovabbra is megvan,
csak amiatt lehet, ha hatalomra jutva nem tettek semmit.
Az senkit nem hatott meg eddig, hogy a keslekedes, a szinvonal romlasa
az orszag jovojet ashatja ala. Ugy latszik, ez egyedul a tanaroknak fa'j.

Mi lehet a megoldas?
Szandekoztok valamit tenni?
Mit lehet tenni?
Keresni kell egy jobban fizeto maganiskolat?
Keresni kell egy penzes allast a "versenyszferaban" es dobbantani?
Fel kell sorakozni a szakszervezet(ek) moge, hogy nagyobb szavuk legyen?
Sztrajkolni kell?
Varni kell tovabb, hatha valaki megoldja a problemat?

A Dixivel valo vita ugy erzem felre vitte es ellapositotta a temat. A
ko'rkep
felva'zola'sa utan elmaradt a terapia megvitatasa.
Tehat: Hogyan tovabb?

Udvozlettel
Levay Gyula