tanforum - Re: [Tf] Hogyan tovabb...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Hogyan tovabb...

  • From: Turóczi Ferenc <blathy AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Hogyan tovabb...
  • Date: Mon Jan 21 11:15:01 2002

From: "Levay Gyula"
<lgy AT freemail.hu>

> Mi lehet a megoldas?
> Szandekoztok valamit tenni?
> Mit lehet tenni?
> Keresni kell egy jobban fizeto maganiskolat?
> Keresni kell egy penzes allast a "versenyszferaban" es dobbantani?
> Fel kell sorakozni a szakszervezet(ek) moge, hogy nagyobb szavuk legyen?
> Sztrajkolni kell?
> Varni kell tovabb, hatha valaki megoldja a problemat?

Nem fogunk tenni semmit. Lesz esetleg egy-két nagyon békés, intelligens
néhány száz, esetleg egy-két ezer fős demonstráció, amivel ugyanazt fogjuk
elérni, amit eddig.

A többség továbbra is azt a megoldást választja majd, hogy egyénileg keres
orvoslást, próbál boldogulni.

A szakszervezet szerintem nem sokat változott Szőlősiné óta, ma is az ő
áldásos tevékenységének a levét isszuk. A jelenlegi vezérek sem sokban
különböznek tőle, nem pártfüggetlenek, nem harapnak eléggé.

A megoldatlan probléma persze az ország szempontjából káros, hiszen a
pedagógusok két, esetleg többlakiságának a gyerekek a szenvedői.

Szerintem változásra csak akkor számíthatunk, ha az iskolát elhagyó tanulók
felkészületlensége már elviselhetetlen lesz gazdasági szempontból is. Persze
ki tudja, mikor jön el ez az idő, hiszen a szülők egy jelentős része áldoz
arra, hogy a gyermeke magánórát vegyen. Csak azt nem veszik észre, hogy X
iskola tanulóját Y iskola tanára tanítja magánban és fordítva.

Az egészségügyben lehet, hogy hamarabb lesz felülről irányított változás,
mert az orvosok egy része el fogja hagyni az országot.

Üdv: Turóczi Ferenc