tanforum - Re: [Tf] diszkriminacio

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] diszkriminacio

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] diszkriminacio
  • Date: Wed Oct 24 12:58:01 2001

Udvozletem!

HunyadiMatyasGimnazium irta (24 Oct 2001, 12:31)
"Re: [Tf] diszkriminacio" targyu leveleben:

> Mit jelentsen a "megitélés"?

Például elõnyhöz vagy hátrányhoz juttatás... Lehet, más mást ért
ez alatt, nekem ez jutott kapásból eszembe...

> Ha a fenti definició igaz, akkor diszkrimináció az egész élet!

Inkább: nagyon gyakran. De ez nem jó, ez ellen mindenképpen kell
tenni...

> csoportok is tevékenyek, nem csak az egyének!

Ez eléggé filozófikus... Amúgy egy csoportnak se keze, se lába,
se esze... .))) Mindig egy valaki tesz ezt vagy azt...

> Ennek ellenére
> mégis minden ember közösségben éli meg személyes kibontakozását, egy
> vagy több csoport tagjaként, vállalva sot folyamatosan ujjáteremtve
> ezzel a pozitiv és a negatív diszkriminációt a társadalomban.

Uuuuuuh... Biztos ugy van, de én tisztelettel nem nagyon értem,
mi az amit megél valaki, stb... (Tudom, ez az én hibám, de hát ez
van! :))

A filozofiai sikrol a hetkoznapokra visszalepve: Nem értem, az XYZ
iskola azért, mert tanít, miért kell több pénzt kapjon! NE kapjon.
IMO minden más csak mellébeszélés, a lényeg elmosása,
ködösítés, csúsztatás. Az állami támogatás a tanításért jár. Aki
tanit, kapja. Egyenlõen. (Esetleg: teljesítmény szerint -- ez egy
másik téma lehetne, nem ez vetõdött itt fel!) Szerintem ilyen
egyszerû. Egy iskola ne részesüljön sem elõnyösebb, sem
hátrányosabb elbírásban azért, mert az iskolák valamely
csoportjához tartozik...

--
Üdvözlettel: Dorozsmai Károly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu