tanforum - Re: [Tf] diszkriminacio

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] diszkriminacio

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] diszkriminacio
  • Date: Wed Oct 24 12:28:01 2001

kommentálok:
----- Original Message - Dorozsmai Karoly
<kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>

Mit jelentsen a "megitélés"?

> Jó mondat! :))) Sokaknak kellene házi feladatként értelmezniük ezt!

Hát értelmezem... Válaszom érvényessége attól függ mit jelent a "megitélés".
A szó hétköznapi (nem jogi) értelmét alapul véve válaszolok:
- Ha a fenti definició igaz, akkor diszkrimináció az egész élet!
A csoportok is tevékenyek, nem csak az egyének! Persze az egyes egyének egy
adott csoporton belül eltéro módon tevékenykednek, de kívülrol nézve ez a
csoport belso önszabályozására van bízva, kit vesz be és kit zár ki.
Ha egy csoport tetteit elismerjük, azzal elismerjük a tagjait is!!!
DISZKRIMINÁCIÓ!
Ha egy csoport tetteit nehezményezzük, azzal neheztelünk a tagjaira is!!! ez
is DISZKRIMINÁCIÓ!
Ha egy csoportnak a tevékenységét támogatjuk, azzal az egyes tagok
tevékenységét is támogatjuk...
STB.
Aki egy "elismert" csoport tagja lehet, annak az dicsoségére válik!
Aki egy "megbélyegzett" csoport tagja, annak meg szégyenére válik!
Ennek ellenére mégis minden ember közösségben éli meg személyes
kibontakozását, egy vagy több csoport tagjaként, vállalva sot folyamatosan
ujjáteremtve ezzel a pozitiv és a negatív diszkriminációt a társadalomban.
A kommunizmus megpróbálta megszüntetni ezt a diszkriminációt, de belebukott!

Gondolkozzatok el rajta!

> :)

Amikor azt állítottam: "Mindenki világnézete (megyozodése) szerint tapsol"
akkor utaltam rá, hogy a 'nagy diszkrimináció ellenzok' ahhoz mit szóltak
amikor a másik oldalnak kevesebb jutott, mivel "nem kötöttek vele
közoktatási megállapodást" azaz hiába látta el a közoktatási feladatot mégse
kaphatta meg például az önkormányzati kiegészítést? Akkor is úgy gondoltad,
hogy a diszkriminációt ellenzed? NEM szerintem eszedbe sem jutott! Most,
hogy a saját meggyozodésedbe ütközik a diszkrimináció, rögtön az általános
'diszkrimináció ellenesség' mögé rejtozöl. Gyarló emberek vagyunk mind!

> Azért ennyire neeeeeeem! :))))

Kérdés: - milyen célok okolják az acsarkodást?
/Riki