tanforum - Re: [Tf] diszkriminacio

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] diszkriminacio

  • From: Berto'k Csaba <bertok AT matavnet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] diszkriminacio
  • Date: Wed Oct 24 21:11:01 2001

T. Lista!

Kedden végre volt rá időm és végigböngésztem az egyházi iskolák
finanszírozásával kapcsolatos
levélváltásokat.

Senkit sem szeretnék kioktatni vagy bántani, megbánti pedig különösen nem.

Ennek jegyében néhány gondolatomat tisztelettel közreadom:

1.Mérlegeljük a dolgokat, mielőtt vitriolba mártjuk a billentyűt.
2.Feltételezzűk hogy vitapartnerünk legalább annyira meg van győződve saját
igazáról, mint mi a saját igazunkról.
3.A felemelt, különösen pedig sértő hangvétel a kételyeket nem oszlatja el,
a helyzetet azonban valószínüleg elmérgesíti.
4.Vitatkozzunk érvekkel a vitatémáról és ne támadjuk a velünk egyet nem értő
személyét.
5. Ha valaki felindultságában mégis ilyet tett, legyen annyira nagyvonalu
hogy tudjon elnézést kérni a megbántottól. Legalább magánlevélben. Ennyit a
tisztesség valamint ennek a listának a korábbi normális hangneme megkövetel
valamennyiünktől.
6 Mi lesz velünk májusban ha máris ennyiért egymás torkának ugrunk...

Ennyit a vitáról.

A tárgyról:

Ne irigyeljük az egyházi iskolák minimális többletfinanszírozását.
Gondoljunk arra hogy az oktatásba becsorgatott minden többlet fillér, ennek
a nemzetnek a ma métatlanul alulfinanszírozott oktatásán javít ha helyesen
használják fel. Attól hogy történetesen nem én kapom, ez még a magyar
oktatás pénze. Én inkább örülök hogy egy ujabb jogcímen sikerül valakinek a
magyar ifjuság oktatásához, neveléséhez külön forrásokat kapnia.
Megérdemelne a magyar ifjuság sokkal bővebb anyagi forrásokat, kevésbé
elfoglalt és rohanó tanárokat, nyugodt, jólétben élő szülőket..... és ....
még sorolhatnám.

Nem vagyok elégedett, a finanszírozással. Távolról sem. De legalább azt ne
támadjuk irigységből, ha valaki többet kap.

Őszintén remélem hogy az egyházi iskolák ujra méltóak lesznek nagymultui és
nagynevü elődjeokhez, mint Pápa, Sárospatak, Debrecen, Pannonhalma, Pécs
hogy csak néhányat említsek.

Talán mond valamit Selma Lagertöf neve:

Tőle származik az alábbi mondás:

"Légy ura nyelvednek és kezednek mikor megbotránkozás tölti el szived"

Sok szerettel üdvözöl mindenki a lövészárok mindkét oldalán:

Csaba

Bertók Csaba közoktatási rendszergazda
bertok AT matavnet.hu
(42) 282 479