tanforum - Re: [Tf] diszkriminacio

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] diszkriminacio

  • From: Turóczi Ferenc <blathy AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] diszkriminacio
  • Date: Wed Oct 24 13:16:00 2001

From: "HunyadiMatyasGimnazium"
<suli60 AT bp.sulinet.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Sent: Wednesday, October 24, 2001 12:31 PM

> kommentálok:
> ----- Original Message - Dorozsmai Karoly
> <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
> Subject: Re: [Tf] diszkriminacio

> Mit jelentsen a "megitélés"?

Mivel a pontatlan idézet tolem van, újra hozzászólnék:
Szerintem a megitélést nem jogi értelemben kell használni, hanem a maga
hétköznapi módján.
Nem ezen volt a hangsúly, hanem a feltételezett csoporthoz való tartozásról.
Te kedves Henrik
szinte kapásból lekomcsiztál engem, holott nem is ismersz.
Ha valaki zöldséget eszik, azt GONDOLHATJUK róla, hogy vegetáriánus, holott
ez egyáltalán nem biztos.
Ha jól tudom, ezt nevezik sztereotipiának. Mivel az egyházi iskolák
lehetséges kedvezményezett bánásmódja
ellen szóltam, Te eleve azt feltételezted, hogy a múlt rendszer odaadó hive
vagyok.

> [...]
> akkor utaltam rá, hogy a 'nagy diszkrimináció ellenzok' ahhoz mit szóltak
> amikor a másik oldalnak kevesebb jutott, mivel "nem kötöttek vele
> közoktatási megállapodást" azaz hiába látta el a közoktatási feladatot
mégse
> kaphatta meg például az önkormányzati kiegészítést? Akkor is úgy
gondoltad,
> hogy a diszkriminációt ellenzed? NEM szerintem eszedbe sem jutott! Most,
> hogy a saját meggyozodésedbe ütközik a diszkrimináció, rögtön az általános
> 'diszkrimináció ellenesség' mögé rejtozöl. Gyarló emberek vagyunk mind!

Mivel az elozmények ismét tolem származnak:
eszembe sem jutott a múlt, a jelen és a jövo az, ami foglalkoztat.
Én most szeretném a gyermekeimet úgy felnevelni, hogy egyenlo eséllyel
indulhassanak a többiekkel
legalább a tudás terén, és azt szeretném, ha mint tanár a tanitványaimnak is
ezt tudnám biztositani
egy önkormányzati szakközépiskolában.

Üdvözlettel: Turóczi Ferenc