tanforum - Re: [Tf] iskolai web-lapok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] iskolai web-lapok

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] iskolai web-lapok
  • Date: Mon Jan 29 18:18:03 2001

Sziasztok!

HunyadiMatyasGimnazium wrote:

> ----- Írta: kadar
> <kadar AT scheiber.sulinet.hu>
> -----

> Egy lehetõséget említek kevés idõvel rendelkezõk, megtehetik, hogy a word
> vagy a ppt anyag leadása után dolgozat feladatot adnak fel, aminek a témáját
> más szaktanárok is adhatják, (a számtek tanár csak a formai elemeket kell
> hogy értékelje), de ha tartalmi szempontból legalább "jó" minõsítést kap
> akkor el lehet menteni html formátumban. Igy az anyag megírása külön
> erõforrást nem igényel attól akit nem ezért fizetnek. Ugyan ez eljátszható
> [...]

Igy nem megy.
1. az elkeszitett oldalakat fel kell fuzni az iskolai weboldalra.
2. tartalmilag ellenorizni kell.
3. sokszor javitani is kell, foleg a hivatkozasokat, amik gyakran
abszolutak.
3. a diak engedelye kell hozza. Furcsa, de sokan nem orulnek annak, ha
tantargyi kiserletezeseiket kozszemlere teszik.

En mar evek ota tantargyi honlapokat keszittetek a diakokkal, ezek
tobnyire jeles/jo osztalyzatokat ernek. Egyik sem kerult ki az iskola
weblapjara. De ha ki is akartak volna tenni, akkor is a testekszerek
egeszsegugyi hatasatol kezdve a kutyak ivartalanitasan, London
bemutatasan at, a csillagokig annyi fele tema lenne, hogy nagyon nehez
lenne csoprtositani, tematizalni, osszekapcsolni oket. Es akkor a
stilusok tobzodasarol meg nem is beszeltem.

Az iskolaujsaggal is kiprobaltam ugyanezt.
Ha az ember nem akar ujsagot irni, csak a cikkgyujtemenyt kiadni, akkor
megoldhato. Abban a pillanatban, hogy tordelsz, stilusokkal dolgozol,
mar csak az irodalmi reszet lehet a diakok munkajabol kozzetenni. A
szerkesztest nem.
(A legjobb diakom utan meg 15 ora munka volt, mire a 28 oldalas ujsagot
kijavitottam tartalmilag, szerkezetileg, helyesirasilag... Pedig o
szovegszerkesztesi versenyeken eleg jo helyezeseket szokott elerni.) Az
egy masik kerdes, hogy az ujsag szoveget is el kell kesziteni.

Helyi adalekok:

Nalunk egyebkent szakkor kereteben keszitik a diakok az iskola
honlapjat. oktober vegere elkeszulnek a diakoldal frisitesevel, november
vegere a tanarok is rendben vannak, egy-ket ujabb kep is felkerul
addigra. A szakkor kb 4 fos.

Ezen kivul versenyekre lehet keszulni websiteokkal, amit kesobb be lehet
epiteni a weboldalba. Ilyenkor tobb diak dolgozik egyanazon a teman, igy
nem aprozodik annyira el a tema es a stilus, esetleg minoseget,
tartalmat is lehet kovetelni.
Van, hogy a tanarok keszitenek oktatasi celra weboldalt, ezeket is eleg
jol be lehet tenni.

Mivel nincs kulon erre a celra rendszeresitett ember, a regi agyagok
folyamatos frissitese (pl nyari tabor beszamolok iratasa, formazasa,
beillesztese) nem megoldott.

Eppen ma mutattak a diakok egy oldalt az iskolai weblapok minositeserol.
Ebben a listaban 6-ok lettunk, de a legjobb is csak 59%-ot ert el a
profi szempontokat vizsgalok koreben. Igy a mienk sem mondhato
dicseretesek a profi vilagban.

Egy szulo az egyik fogadooran felelossegre vont, hogy miert nincs fent
minden tanarrol fenykep! A tanar meg kikerte maganak, hogy rola
fenykepet tegyek kozze a Neten.

Szerintem ahhoz, hogy jo websiteja legyen egy iskolanak, kell egy
iskolai koncepcio arrol, hogy milyen informaciokat akarunk kozolni
magunkrol. Kell egy ember, aki ezt csinalja es _a megfelelo
forrasanyagot_ megkapja hozza.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu