tanforum - Re: Megbizhatatlan levelezesi atjarok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Megbizhatatlan levelezesi atjarok

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Megbizhatatlan levelezesi atjarok
  • Date: Sun Jun 6 05:19:43 1999

Udvozletem!

Endre Nagy irta (4 Jun 99, 21:52) "Re: Megbizhatatlan levelezesi atjar"
subject-u leveleben:

> #1. Leirod, hogy szukseg van relay gepekre, es igy kenytelen az ember
> atengedni a forgalmat. Ez igaz is, de egy kitetellel: eleg lenne a
> 195.199.x.x tartomanyban engedelyezni a mail relay-t. Ez igy is van
> minden figyelmes rendszergazda eseteben. A felsorolt gepek azonban
> _valogatas nelkul_ tovabbitanak mindent.

Bar ez nem technikai levlista, de ha mar itt valtottunk szot :-)
szeretnem megkerdezni, miert jo _engedelyezni_ a
195.199.x.x tartomanyban a relay-t? Eddig ugy hittem, a relay
teljes tiltasa OK... Ha valakinek van IP-je (valamelyik masik isi
a 195.199.x.x tartomanyban), akkor o is tud levelet tovabbitani
a Sulinet hozza kozelebb eso mail relay host-on keresztul,
nem kell arra az en gepemet hasznalnia? Rosszul gondolom?

> Tudom, Mercury-ban pl. a regi verziok nem tamogatjak a valogatast,
> csak azt, hogy igen vagy nem. Fel kell tenni uj verziot.

Kossz a tippet, ez erdekes, ennek utananezek :-)

> linuxot meg nem akarsz.

Semmi bajom a linux-szal, legfeljebb csak az, hogy nem ertek
hozza :-) de ez az en bajom :-)))

> A sulinettol kapott
> Groupwise-bol azonban telepitheted az SMTP gateway-t, maris lesz
> helyi mail szervered a Mercury-hoz.

Aha, #2 tipp: kossz, ennek is utananezek!!

> Szoval meg se nezted... A script a weboldalon van (perl script),
> es arra valo, hogy tesztelje vele az ember a sajat gepet
> ellenorzeskent (mint irtam, _teszt script_).

Yes, a fejmosas jogos, bocs! :-((( Megnezem!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly