tanforum - Re: Megbizhatatlan levelezesi atjarok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Megbizhatatlan levelezesi atjarok

  • From: Endre Nagy <gumo AT badsector.sch.bme.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Megbizhatatlan levelezesi atjarok
  • Date: Fri Jun 4 21:52:30 1999

> Nem hinnem... Mint a masik levelemben leirtam, ennek a NetWare-
> hez (inkabb: IntranetWare-hez) csak attetelesvan koze... Tehat (ha

Jol tudom, hogy semmi koze operacios rendszerhez, ezt meg is jegyeztem az
elejen. Csupan az eredeti levelben az NT-t gyanusitottak ezzel(amitol en
is undorodok valamiert), en meg vegigneztem, hogy mit is futtatnak a
relay-ezo gepek. A statisztika szerint a relay a Netware-rel korrelalt.
Be lehet pedig allitani egyszeruen, en is gazdaja vagyok harom NW
szervernek(mail is van rajtuk), szeretem oket, mukodo rendszer.

> csak nem flame szandekkal:-((), talan kerulni kene az ilyen " ...
> tulnyomoresz A HerkentyuOperaciosRendszer gazdai ..."
> kiteteleket... :-)
Ez a statisztika. Nem volt linux, nem volt AIX, csak 1 windows volt.
Nem flame akart lenni, bocs a hosszas magyarazkodasert, de ugy erzem,
felreertettel.

Ez itt egy konstruktiv javaslat, figyelem!

> A SulinetWare szerveren is sok ertekes info van -- ha mar a
> NetWare rendszergazdak figyelmetlenseget emlegette fel a leveliro
> :-((( -- , de azert a problema megoldasa (ha Mercury) script-et nem
> igenyel...

Szoval meg se nezted... A script a weboldalon van (perl script), es arra
valo, hogy tesztelje vele az ember a sajat gepet ellenorzeskent (mint
irtam, _teszt script_).

> Reszletes magyarazat a masik levelemben.

Elozo leveledhez:

#1. Leirod, hogy szukseg van relay gepekre, es igy kenytelen az ember
atengedni a forgalmat. Ez igaz is, de egy kitetellel: eleg lenne a
195.199.x.x tartomanyban engedelyezni a mail relay-t. Ez igy is van
minden figyelmes rendszergazda eseteben. A felsorolt gepek azonban
_valogatas nelkul_ tovabbitanak mindent.

(Tudom, Mercury-ban pl. a regi verziok nem tamogatjak a valogatast, csak
azt, hogy igen vagy nem. Fel kell tenni uj verziot. A Groupwise is csak
igent vagy nemet tud/cafoljon meg valaki!/, de ha van mellette egy uj
Mercury, az szurhet, a nem relay-ezo GWIA meg csak a helyi Mercury-tol
fogadja el a leveleket. Szoval NetWare-rel sem lehetetlen ilyet
tisztessegesen megoldani.)

#2. Leirod, hogy hasznalsz NetWare-t, de kell a Mercury melle a
regionalis mail szerver, linuxot meg nem akarsz. A sulinettol kapott
Groupwise-bol azonban telepitheted az SMTP gateway-t, maris lesz helyi
mail szervered a Mercury-hoz.

-- udv, Gumo