fizinfo - RE: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

RE: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata

  • From: "Janos Valko" <jvalko77 AT gmail.com>
  • To: "'bardocza'" <bardocza AT t-online.hu>, 'Balázs Vető' <vbzs AT hotmail.com>, 'György Szondy' <gyorgy.szondy AT gmail.com>
  • Cc: "'fizinfo'" <fizinfo AT lists.kfki.hu>, 'Dr. Dávid Gyula' <gyula.david AT ttk.elte.hu>, 'Horváth István' <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>, 'Dr. Geszti Tamás' <tamas.geszti AT ttk.elte.hu>
  • Subject: RE: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata
  • Date: Sun, 30 Oct 2022 18:02:39 +0100

Kedves vitázó kollégák!

Lehet, hogy nem olvastam minden hozzászólást, de amiket olvastam, azokban
senki sem írta, hogy nem ért egyet a tanárok követeléseivel – ennek én nagyon
örülök. Sokan egyértelműen támogatták a javasolt szolidaritási javaslatot, én
is emellett foglaltam állást. Néhányan ellenezték a nyilatkozat kiadását, de
– mint írtam – nem azért (vagy azt nem vállalva?), mert annak tartalmával nem
értenének egyet. A vita arról szólt, hogy az ELFT alapszabálya és a fizinfo
íratlan szabálya engedi vagy tiltja a „politizálást”. Azokkal értek egyet,
akik szerint a tanárokkal való szolidaritás kinyilvánítása olyan alapvető
társadalmi és szakmai ügy, amit semmilyen alapszabály nem tilthat meg, és ha
mégis, akkor nem szabad ezt a tiltást betartani, akkor rossz az alapszabály.
Állást kell foglalni, ki kell adni a nyilatkozatot. (Hogy az milyenre
sikeredett, az más kérdés.) És külön örülök annak, hogy hasonló értelemben
szólt hozzá Geszti Tamás is, akit van szerencsém nagyjából 60 éve tisztelni
és nagyra becsülni. Amit itt oly szépen megfogalmazott, érdemes megfontolni.

Üdvözlettel

Valkó János