fizinfo - Re: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

  • From: sukosd <sukosd AT reak.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand
  • Date: Mon, 23 Sep 2019 18:51:00 +0200

Kedves Tamás!

"/Az ELTE rektora néhány évvel ezelőtt hozott egy rendeletet, amely előírta, hogy angolul, németül, franciául és oroszul hogyan kell az ELTE-re hivatkozni./"

A Műegyetem Szenátusa is hozott egy döntést még sok évvel ezelőtt, hogy a BME (ami eredetileg ugye a Budapesti Műszaki Egyetem kezdőbetűiből jött létre), egy "márkanév" (brand) lett, és ezért magyarul, angolul és "külföldiül" is BME. Tehát magyarul sem BMGE, ahogy sokan hivatkoztak rá miután megtörtént a névváltoztatás, és Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem lett, de angolul sem BUTE (Budapest University of Technology and Economics), hanem egyszerűen csak BME.

Személy szerint én a BUTE-t kicsit sajnáltam, mert volt egy kedves bája annak, hogy ugyanúgy kellett ejteni, mint a "beauty" szót... :-)) De hát a brand, az brand.

Üdvözlettel,
Sükösd Csaba.