fizinfo - [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

  • From: Vásárhelyi Gábor <vasarhelyi AT angel.elte.hu>
  • Cc: "Fizinfo" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand
  • Date: Mon, 23 Sep 2019 06:51:06 +0200

Kedves Kollégák!

Rémülettel láttam szombaton az amúgy igen jól sikerült Tudományok Fővárosán a
Gömbaulában, hogy az eotvos100.hu Eötvös Loránd hirdetményén nem Lorand hanem
Roland név szerepel mindenhol. Azt hittem, ez valami helyesírásjavító
automatikus javítása, amit senki nem vett észre, mivel magyarul ez a két név
egész más. Aztán rákerestem az eotvos100.hu honlapra és konzisztensen ezt az
angol nevet használja az ELTE névadójához, nem úgy, mint az ELTE maga, ami
"Eötvös Loránd University" néven van aposztrofálva.

Tudna valaki ebben a kérdésben némi történeti igazságot szolgáltatni? Olyan
kíváncsi vagyok, hogy honnan ered ez a kettősség, mi a helyes, mi nem, hogy
lehet két név is helyes, stb.?

Köszönettel,
Vásárhelyi Gábor