fizinfo - Re: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

  • From: Angeli István <angeli AT science.unideb.hu>
  • To: Vásárhelyi Gábor <vasarhelyi AT angel.elte.hu>
  • Cc: "Fizinfo" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand
  • Date: Mon, 23 Sep 2019 11:10:14 +0200

Az ilyen kettős névhasználat egyáltalán nem ritka:
Szalay Sándor mindig Alexander Szalay néven jegyezte külföldi cikkeit.

Üdvözlettel:

Angeli István

----- Eredeti üzenet ----- From: Vásárhelyi Gábor
Sent: Monday, September 23, 2019 6:51 AM
Cc: Fizinfo
Subject: [Fizinfo] Eotvos Roland vs Lorand

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |

Rémülettel láttam szombaton az amúgy igen jól sikerült Tudományok Fővárosán a Gömbaulában, hogy az eotvos100.hu Eötvös Loránd hirdetményén nem Lorand hanem Roland név szerepel mindenhol. Azt hittem, ez valami helyesírásjavító automatikus javítása, amit senki nem vett észre, mivel magyarul ez a két név egész más. Aztán rákerestem az eotvos100.hu honlapra és konzisztensen ezt az angol nevet használja az ELTE névadójához, nem úgy, mint az ELTE maga, ami "Eötvös Loránd University" néven van aposztrofálva.

Tudna valaki ebben a kérdésben némi történeti igazságot szolgáltatni? Olyan kíváncsi vagyok, hogy honnan ered ez a kettősség, mi a helyes, mi nem, hogy lehet két név is helyes, stb.?

Köszönettel,
Vásárhelyi Gábor

| fizinfo AT lists.kfki.hu |
| listsadm AT mail.kfki.hu |