fizinfo - [Fizinfo] A jövő mérnökei - a Szent István Egyetem napja a Csodák Palotájában - október 15.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A jövő mérnökei - a Szent István Egyetem napja a Csodák Palotájában - október 15.

  • From: Dr. András Paszternák <andras.paszternak AT nanopaprika.eu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] A jövő mérnökei - a Szent István Egyetem napja a Csodák Palotájában - október 15.
  • Date: Mon, 23 Sep 2019 15:31:12 +0200

Kedves Kollégák!

Ezúton hívom fel figyelmüket - a fizikához számos területen kapcsolódó -
októberi témanapunkra. Minden érdeklődőt tisztelettel várunk!

A 2019/20-as tanévben is folytatódik a *Szent István Egyetem* és a Csodák
Palotája együttműködése az ismeretterjesztés és tudománynépszerűsítés
területén. A 2019 februárjában szervezett témanap sikerén felbuzdulva az
egyetem karai ismét ellátogatnak a tudományos élményközpontba. *A jövő
mérnökei* rendezvény *2019. október 15-én, kedden 9 és 13 óra között *kiváló
alkalom, arra, hogy az iskolai tananyagokat gyakorlati ismeretekkel
egészítsék ki a tanulók, felfedezzék a szakemberek által alkalmazott
legújabb eljárásokat, iránymutatást kapjanak a pályaválasztás terén. A
program részeként interaktív állomások, előadások, bemutatók várják az
érdeklődőket, legyenek akár általános vagy középiskolások, esetleg óvodások:

*Építs hőszigetelő kockákkal és fess egyedi építőanyagkockát!* - *Ybl
Miklós Építéstudományi Kar *
Biztosan tudjátok, mennyire fontos a megfelelő hőszigetelés a házépítésnél.
A hőszigetelés valóban nagyon nagy munka, sok mindenre kell odafigyelni. S
mi a titka? Gyere el és próbáld ki!

*Készíts ékszert betonból! *- *Ybl Miklós Építéstudományi Kar *
Tudtad, hogy nemcsak a házak, utak készülhetnek betonból, hanem csodálatos,
egyedi ékszereket is készíthetünk? Furcsának hangzik, de betonból is
önthetünk apróbb figurákat, medálokat. Te mit készítenél szívesen?

*Gazdaságturisztikai Tér-Kép (GTK) *- *Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar*
A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara nagy hangsúlyt
fektet a kreativitásra, a hasznos és kézzelfogható tudás átadására,
valamint a minőségre. Játékunk során egy izgalmas, interaktív kalandra
hívjuk a fiatalokat, melynek során lehetőségük lesz jobban megismerni
hazánk régióit, turisztikai desztinációit és gazdaságát.

*A mérnökség felfedezése* - *Gépészmérnöki Kar*
A gépészetben sokféle tudományág találkozik, melyeknek összhangban és
szigorú határok között kell működniük. Ebből kifolyólag igen érdekes
megoldásokra kényszerülnek a gépészmérnökök, mind az iparban, mind a
mezőgazdaságban. Interaktív játékunk során kicsik és nagyok megismerhetik a
gépészetben használt különböző anyagokat és kipróbálhatják magukat
mérnökként.

*Távérzékelés és műholdak a mindennapokban* - *Kertészettudományi Kar*
Érdekelnek a műholdak? Tudtad, hogy azok többek között a mezőgazdaság
fontos adatgyűjtő eszközei is? Információt szolgáltatnak a termés
minőségéről, mennyiségéről és még számos tulajdonságáról. A technológiát
ráadásul ma már megtaláljuk a drónokon, traktorokon és kézi eszközökön is,
így a jövő kertészei és kertészetei sem nélkülözhetik ezt a fantasztikus
technológiát.

*Ízérzékelés és ízküszöbérték *- *Kertészettudományi Kar*
Hogyan tudjuk megkülönböztetni a vizes oldatokat? Vannak-e egyáltalán
különbségek? Milyen az ízük? Kóstold meg és megtudod! Az érdeklődők
modelloldatok kóstolásával tesztelhetik, fejleszthetik ízérzékelő
képességüket.

*Élőlények a talpunk alatt - mikroszkópos betekintés a környezetünkbe* -
*Kertészettudományi Kar*Talán nem is sejtjük, milyen sokszínű élővilág
létezik a talpunk alatt. Minél lejjebb haladunk a földben, annál érdekesebb
élőlényekre bukkanhatunk. A látogatók felfedezheti a föld alatti világ
titkait mikroszkópok segítségével.

*Kísérletek környezetünk anyagaival *- *Kertészettudományi Kar*
A környezetünkben lévő anyagok, pl. víz, talaj, élelmiszerek, gyümölcsök és
zöldségek és tulajdonságaik rendkívül sokfélék. Vajon üzemeltethetünk-e
gyümölccsel órát, bűvészkedhetünk-e három pohár „vízzel”, vagy mi az
elefánt fogkrémje és a káposztaindikátor? Látványos kémiai kísérletekkel
várjuk a látogatókat.

*Célunk a jövőd - a modern agrárium!* - *Mezőgazdaság- és
Környezettudományi Kar*
2050-re a Föld lakossága meghaladja a 9 milliárd főt, ezen embertömeg
élelmezéséhez az alapanyagot a mezőgazdaság fogja megtermelni. Modern
gondolkodású és felfogású, nyelveket beszélő, a mezőgazdasági szakmát
szerető fiatalokra van szüksége az agráriumnak, ehhez nyújtunk segítséget.

*Építem a tájam!* -
* Tájépítészeti és Településtervezési Kar*Interaktív terepasztal
segítségével mindenki kipróbálhatja a tájrendezést! A szántóföld vagy a
város kerüljön a folyó mellé? Mi lesz, ha egy új gyárat kell elhelyezni
valahol? Hogy alakíthatunk ki kellemes kirándulóhelyeket? Próbáld ki magad
tájépítészként.

*A program a Csopába megváltott kedvezményes diák napijeggyel (2500 Ft/fő –
minimum 15 fős csoportok esetén) látogatható, mely magában foglalja a két
emelet 250 interaktív eszközének felfedezését is (további kiegészítő
szolgáltatások a www.csopa.hu <http://www.csopa.hu> weboldalon
meghirdetettek szerint érhetők el). A kísérő pedagógusok számára a
részvétel ingyenes, amennyiben csatakoznak a Csopa Pedagógus Klubhoz. A
korlátozott férőhelyek miatt előzetes regisztráció szükséges a tok AT csopa.hu
<tok AT csopa.hu> e-mail címen. Bővebb információ dr. Paszternák András
tudománykommunikációs vezetőnktől kérhető a 06-30-569-1240-es
telefonszámon.*

A jelentkezés során az alábbi adatokat kérjük megadni:

Iskola neve:
Iskola címe:
Kapcsolattartó:
Kapcsolattartó elérhetősége (e-mail/telefon):
A kísérő pedagógusok Csopa Pedagógus Klub kártyaszáma (a T-vel kezdődő szám
az elektronikus kártya vonalkódja alatt – online regisztráció a
https://www.csopa.hu/pedagogus-regisztracio linken):
Létszám (diák + pedagógus):
Osztály:
Várható érkezés ideje:

*Tanuljunk együtt a Szent István Egyetem szakembereitől a Csodák
Palotájában!*

(A programváltozás jogát fenntartjuk!)

Üdvözlettel

András

*Dr. Paszternák András*
*tudománykommunikációs vezető*

www.csopa.hu - www.facebook.com/csodakpalotaja
Blog: www.csopa.hu/blog

Tel.: 06-30-569-1240

Csodák Palotája Nonprofit Kft.

1036 Budapest, Bécsi út 38-44.

  • [Fizinfo] A jövő mérnökei - a Szent István Egyetem napja a Csodák Palotájában - október 15., Dr . András Paszternák, 09/23/2019