fizinfo - Re: [Fizinfo] Fwd: fizinfo Digest Sat, 10 Dec 2016

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fwd: fizinfo Digest Sat, 10 Dec 2016

  • From: Andras Lorincz <lorincz AT inf.elte.hu>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>, sukosd <sukosd AT reak.bme.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fwd: fizinfo Digest Sat, 10 Dec 2016
  • Date: Sat, 10 Dec 2016 15:59:06 +0000
  • Accept-language: en-US
  • Spamdiagnosticmetadata: NSPM
  • Spamdiagnosticoutput: 1:99

Félreérthetően fogalmazhattam. Tételesen:

1. Nem nőnek ki a földből Ráczok/Rátzok.

2. Az A-terv jó, tessék nekilátni, nem lesz gyors.

3. A B-terv az lehetne, hogy *jóval* hamarabb, jóval korábban és jóval
szélesebb körben, elsősorban az elmaradott körzetekben kellene meglendíteni
az oktatást, már az óvódában is. Ez is lassú lesz, de kell, mert másként már
Rátz/Rács sem tehet eleget.

Indoklás: Ha a PISA teszt a cél, akkor a hozzáadott érték szempontjából,
minél korábban és minél szélesebb körben nyerhető a legtöbb. A
cost/performance is kérdés. Ha nincsenek Rácz/Rátz tanárok, attól még
lehetnek hivatott óvónők/óvóférfiak, akiknek nem ugyanazt kell tudniuk és
sokan is vannak. Az elmaradott területeken a mamákat is be lehet ültetni az
ovódába, iskolába segítőnek legalább a legidősebb gyermeknél (az még menne,
mert még nincsen kisebb testvér) és a tudás majd "lecsorog" a kisebb
testvérekre is. Erre jó gyakorlat is van. Nem az én találmányom, ebben csak
papagájként funkcionálok.

Egy dologban biztos vagyok: nem tudjuk, hogy a mai gyermekeknek mi lesz jó
10-20-30 év múlva. Az állások struktúrája gyökeres változáson megy át.

http://money.cnn.com/2016/10/12/technology/obama-ai-jobs-robots/

[http://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/161012124547-obama-wired-780x439.jpeg]<http://money.cnn.com/2016/10/12/technology/obama-ai-jobs-robots/>

Obama warns of the danger of AI wiping out
jobs<http://money.cnn.com/2016/10/12/technology/obama-ai-jobs-robots/>
money.cnn.com
Everybody loves technology, until it takes your job. President Obama weighs
in on a big issue.

Ezzel nem lehet nem egyetérteni. Sőt. Szerintem -- most először -- alábecslik
az AI fejlődési sebességét:

https://ai100.stanford.edu/2016-report

2016 Report | One Hundred Year Study on Artificial
...<https://ai100.stanford.edu/2016-report>
ai100.stanford.edu
Welcome to the 2016 Report Download Full Report in PDF

amiről itt van a "position paper"

Cognitive Deep Machine Can Train Itself

https://arxiv.org/abs/1612.00745
[☹]