fizinfo - Re: [Fizinfo] Einsteini paradigmaváltás 1. - az alapok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Einsteini paradigmaváltás 1. - az alapok

  • From: György Szondy <gyorgy.szondy AT gmail.com>
  • To: Istvan Racz <racz.istvan AT wigner.mta.hu>
  • Cc: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Einsteini paradigmaváltás 1. - az alapok
  • Date: Thu, 9 Jan 2014 12:23:47 +0100

Tisztelt Rácz István!

Az einsteini elmélet matematikai jóságához kétség sem fér. Ugyanakkor az
elméleti alapfeltevései meghatározzák annak alkalmazhatósági kereteit,
például a nemlinearitását.

Valóban igazat adok Önnek, hogy az Einstein-féle gravitációelmélet nem egy
tipikus elalvás előtti olvasmány, én mégis, mivel annak megértése volt a
célom, bizony rászántam majdnem egy évet, hogy végigrágjam magam a
kapcsolódó Riemann geometrián, és mielőtt a megfelelő szoftver segítségével
munkáimhoz ezeket alkalmaztam volna, bizony papíron végigcsináltam a
Schwarzschild megoldáshoz tartozó számításokat. És persze rengeteg mindent
elolvastam mind az arXiv.org-ról, könyvekből mind a Phys. Rev. különböző
számaiból. Ehhez nagy segítségemre volt az évek során legalább egy tucatnyi
kollégája, akik tanácsaikkal segítették a kutakodásomat.

Nos mint azt már jeleztem az *einsteini elmélet problémája a definíciókból
adódik*, ugyanis az elmélet egy munkaponti leírás, mivel az időt az órával
definiálja, mit ahogy erre egy kicsit más kontextusban Dicke 1962 írásában
utal. ( R. H. Dicke, Experimental Tests of Mach's Principle, Phys. Rev.
Let. 7/9 359-360 1962 )

Fontos lenne tudni azt is, hogy a *GPS *más, az *áltreltől eltérő *fogalmakat,
és legfőképp eltérő *idődefiníciót *használt, ami inkább tekinthető
Post-Newtoni közelítésnek. Egyébként a GPS mögötti elmélet és az áltrel
kapcsolatáról 2005-ben tartottam egy előadást az ELTE-n, melynek apropóján
Matolcsi Tamás és Máté írtak is egy cikket a GPS matematikájáról.
(Elnézést, ha pontatlanul definiáltam a cikk tematikáját.)

Végül pedig hadd fejezzem ki mélységes csalódottságomat, mert úgy érzem,
hogy személyemről és munkámról anélkül nyilatkozik, hogy azokat, ha nem is
minden részletében, de legalább nagy vonalakban ismerné. Azt gondolom, hogy
e nélkül érdemi vitára nincs mód, személyeskedő vitába pedig nem kívánok
részt venni.

Üdvözlettel:
Szondy György

2014/1/9 Istvan Racz