fizinfo - Re: [Fizinfo] Newton, Mach, Einstein es a Mach-elv.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Newton, Mach, Einstein es a Mach-elv.

  • From: "Bagyinka, Csaba" <csaba AT brc.hu>
  • To: Horvath Istvan <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • Cc: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Newton, Mach, Einstein es a Mach-elv.
  • Date: Thu, 9 Jan 2014 15:52:23 +0100

2014/1/9 Horvath Istvan
<Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>

> Azt mar nem Mach, hanem en mondom, hogy ha elvegeznenk a kiserletet
> elvben az is lehetne, hogy nem lapul be a gomb, ill. a viz felulet.
> Nem tudhatjuk addig mig el nem vegeztuk a kiserletet.

Én csak úgy halkan megkérdezném, hogy ha csak a vödör van a vízzel és a
kötél a világegyetemben, akkor mit hívsz te vízszintesnek?

Vagy ha csak két gömb van, s az egyik forog, akkor mit hívsz gömbnek?

Ha feltesszük, hogy van abszolut tér (s az euklideszi), majd megmutatjuk,
hogy ebben a feltevésben nem lehetséges az, hogy nincs abszolut tér, akkor
mire jutunk?

Semmire. Bebizonyítottuk, hogy ha van egy tál lencsénk, akkor van egy tál
lencsénk.

Üdv,

Bagyinka Csaba