fizinfo - [Fizinfo] V:A Higgs reszecske szellemi atyja, Peter Higgs nyilatkozza: ...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] V:A Higgs reszecske szellemi atyja, Peter Higgs nyilatkozza: ...

  • From: "Horvath Istvan" <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] V:A Higgs reszecske szellemi atyja, Peter Higgs nyilatkozza: ...
  • Date: Tue, 10 Dec 2013 07:28:15 +0100

>>> Forgacs Peter
>>> <forgacs.peter AT wigner.mta.hu>
>>> 2013.12.08. 16:35 >>>
Szerintem elgondolkodtato a The Guardian interjuja a Higgs bozon
"szellemi atyjaval", Peter Higgs-el, ami az alabbi
link-en erheto el.
http://www.theguardian.com/science/2013/dec/06/peter-higgs-boson-academic-system
--------------

Kedves Kollegak,

Elgondolkoztam a cikken es a cikk olvasasa kozben.
Tobb dolog is eszembe jutott.
Lehet a jelenlegi rendszert kritizalni (es kell is), de
ebben kell elnunk. Ennek fenyeben Higgsre nezve szegyenletes
amiket ir. pl. 10-nel kevesebb publikacio .
Megneztem az ADSben. A nehany konferencia kotet
cikken kivul amit a Higgs bozonrol vagy sajat eleterol ir
van 11 cikke 53 es 66 kozott, utana valoban csak 3 cikke jelent meg.

Egy Nobel-dijas fizikus ilyen nyilatkozata a fizikusokra is szegyenletes.
Elnezest, de ez a velemenyem.

Vannak szamomra is szimpatikus reszek a cikkben.
Nekem sincs mar 30 eve TV-m.
De en is nezem a The Big Bang Theory sorozatot.

E rovid hozzaszolast a kovetkezovel zarom.
Einstein meg szerette volna valtoztatni a
relativity theory elnevezest invariant theoryra, pontosan azert
mert a relativitas szobol fakadoan az elmeletbol
etikai, moralis es teologiai levezeteseket krealtak.
Higgs a bozonjaval ennel sokkal jobban jart.
A magyar nyelvben egyelore meg a Higgs bozon elterjedtebb
mint az isteni reszecske. (vagy csak en hiszem ezt?)

Udvozlettel,
Horvath Pista

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu