fizinfo - Re: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben

  • From: Pál Hidas <hidas AT mail.kfki.hu>
  • To: Nemeth Csaba <ncs AT almos.vein.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben
  • Date: Thu, 20 Dec 2007 20:20:55 +0100 (CET)

Kedves Listagazdak!

Az miert van, hogy hiaba mondom a pine-nak, hogy "include original",
az nem teszi be az eredeti szoveget? Az alabbit egerrel mentettem be.

----
Kedves Pali!

A ferfiak IQ eloszlasanak szelesebb Gauss gorbejerol en anno meg
Czeizelnel olvastam vhol.
A ferfiak nagyobb halandosagat is a nagyobb szorassal (tobb hiba)
magyarazzak nehol.

Az egyedi peldak ebben a vonatkozasban nem mervadoak, mert csak a
statisztika mondhat errol barmit is.

Az azert szamomra elegge meggyozonek latszik, hogy szinte minden
kulturaban elsosorban a ferfiakhoz kapcsolodik az eszkozok
(targyak) letrhozasa, manipulalasa (kobaltakeszito, kovacs, mernok,
stb.), mig a nokhoz a szemelyorientalt feladatok (gyermekneveles,
idosek gondozasa, stb.).
Az, hogy ez minden tarsadalomban igy alakult, melyebb (biologiai)
determinaltsagot sejtet.

Udv.
Csaba
----

Kedves Csaba!

Igen, ez az elhangzottak miatt teljesen logikus. Csak a statisztikai
"kiveteleket" nem szabad hatranyosan kezelni, akkor minden a helyen van.
Ezen a listan eppen ezek a "kivetelek" szerepelenek.

Ha mar Czeizel nevet emlitetted, en megemlitenem Ranschburg Jenoet is.
O gyerekpszichologus, kicsit tehat off-topic, de megsem, mert mind
voltunk gyerekek. O egy vilagszam. Tenyleg, akademikus o?

Nem, mert "csak" kandidatus. Baj ez?

Udvt
Pali