fizinfo - Re: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben

  • From: Pál Hidas <hidas AT mail.kfki.hu>
  • To: ELFT Hirado <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben
  • Date: Wed, 19 Dec 2007 19:18:11 +0100 (CET)

Kedves Kollegak!

A vita hatasara erdekes hatterlevelezest folytattam, ennek egy vetuletet
szeretnem itt leirni.

Nemeth Csaba - volt kedves evfolytarsam - nagyon erdekes es tanulsagos hosszu idezetehez szeretnek hozzatenni egy masik ertesulest egy IQ
vizsgalatrol, amit sajnos nem tudok azonositani, de a forras pro es nem kontra jogvedo volt. Eszerint allitolag a nok IQ-janak eloszlasanak
atlaga magasabb, mint a ferfiake, szorasa viszont keskenyebb. Itt az
egyetlen pontositasom a Csaba altal idezett szerzokkel - az idezet
1989-es, az altalam idezett vizsgalat kesobbi - zsenik igenis varhatok
a nok kozott, pl. a sakkban a Polgar lanyok, kulonosen Polgar Judit,
aki eselyes a "ferfi", azaz univerzalis vilagbajnoki cimre. Hadd
emlitsek az altalam a tevebol ismert nagyszeru szellemisegu noket:
Ormos Maria, vagy Heller Agnes. Az utobbi neve spontan hulyesegem
okan nem jutott eszembe, eloszor a Googgle-lal a "filozofusno"-re
kerestem ra, nem jott be. De a "filozofus" mar a masodik oldalon igen.
Ez mutatja, hogy nem kell kvota. Engem amugy halalosan idegesitenek
a magyartalan fizikusno, mernokno kifejezesek. Az orvosno mar sajnos
egeszen meggyokeresedett, a tanarno pedig kiirthatatlan, mar engem sem
idegesit. Pedig a magyar nyelvben nincsenek nemek, de ha ezt mondom,
akkor nacionalista vagyok. Higgyek, higgyetek el, a liberalis tokom tele van az ilyesmivel. Eszbonto nem. Ez egyebkent Fizinfo, a fizika
a termeszet tudomanya, sot termeszetfilozofia, azaz az emberi tudas
maga, azaz itt mindent meg lehet beszelni, amit mashol nem.

Visszaterve az IQ eloszlasok kulonbsegere erteni velem az okokat.
Egyszeru termeszetes kivalastodasrol van szo. A fajfenntartashoz
minden nore szukseg van. A kihordas ideje 9 honap es utana szukseg
van regeneraciora. Egy ferfinak viszont minden nap mennie kell,
es tud is, hat had menjen a legjobb. Belole keves is eleg, vele
batrabban kiserletezik a termeszet, tobb a zseni, tobb a selejt.
Kevesebb, mint tizezer eve elunk civilizacioban, ennek hatasa
elhanyagolhato. Kell meg nehany nehany szazezer ev. A kutya es
a farkas kozotti talan 300 ezer eves kulonbseg mar genetikalilag
kimutathato. Ha farkaskolyok ennivalojat takarjuk le, akkor az
ketsegbeesetten kaparja a fedelet. A kutyakolyok nem, az leul
szemben az emberrel es szemez vele, mert genetikailag tudja, hogy
elobb celt er, ha az emberrel kommunikal.

Kellemes Karacsonyt,
Hidas Pal