fizinfo - [Fizinfo] Nok a szakmai eletben

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Nok a szakmai eletben

  • From: Fórizs István <forizs AT geokemia.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben
  • Date: Wed, 19 Dec 2007 12:04:57 +0100

A nőknek a társadalmi és a szakmai életben betöltött szerepéről szóló vitában egyre érdekesebb (és kiérleltebb) hozzászólásokat lehetett olvasni.
A Németh Csaba által beküldött legutóbbi idézet azonban több dolgot helyre tett. Tetszett, ahogy a szerző részletesen kifejtette, hogy igenis van különbség a nők és a férfiak adottságaiban és ez semelyik nemre nézve nem jelent felsőbbséget. Vannak olyan területek, ahol a nők a jobbak és vannak olyanok, ahol a férfiak. Kifejezetten káros lenne ezeken a területeken bevezetni a kvótát.

Más dolog, amikor valakiket hátrányban részesítenek. Engem általánosságban is zavar, ahogyan a társadalom a családokat, ezen keresztül pedig az anyákat kezeli. Ez a téma elő is jött, mert aki GYES-re megy, sokszor hátrányt szenved.

Néhány évig én voltam intézetünk tudományos titkára és mindig dühített, amikor az előző évi intézeti tevékenységről készítettük a jelentést, akkor a publikáció/fő kiszámításánál a GYES-en lévőket is bele kellett számolni a létszámba, holott aki szülésin van otthon, az nem publikál!! Ezzel csökkentik a mutató értékét, és az intézetet is súlytják és áttételesen rossz érzést kelthetnek a GYES-en lévőkkel szemben az intézet vezetőiben.
Így egyszemélyben nem tudtam ellene mit tenni, hiába vettem ki a létszámból a szülésin lévőket, az akadémián úgyis kijavították.
Talán így nagyobb közönség előtt ha elhangzik, közösen tehetünk valamit az ilyen méltánytalanságok ellen.

Üdvözlettel: Fórizs István