tanforum - Re: [Tf] (nincs tárgy)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (nincs tárgy)

  • From: Knausz Imre <knauszi AT knauszi.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (nincs tárgy)
  • Date: Thu, 1 Sep 2011 10:33:53 +0200

Kedves Kati!

Köszönöm, hogy elmondtad, nagyon megértem a problémádat. Engem persze
elméletileg az érdekelne a dologból a leginkább, hogy mi az, hogy magyar
matematikai műveltség. Mert ez azért nagyon sok mindent jelenthet, és
nyilván érdemes lenne szétszálazni ezeket a jelentéseket. A matematika
tudományának magyar nyelvű művelése és magyar nyelvű matematikaoktatás? A
matematikai gondolkodók beágyazottsága a magyar kultúrába (bármilyen nyelven
is írtak)? A magyar állam keretei között zajló matematikai kutatás,
felsőoktatás? A magyar nemzet tagjainak matematikai tudása? Ez szerintem
legalább négy eltérő értelmezés, és mindegyik védhető, értelmes.

Üdv
Imre
Tigris utca <http://knauszi.hu>

2011/9/1 Katalin Munkacsy Dr