tanforum - Re: [Tf] (Fwd) egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (Fwd) egyházi iskolák

  • From: riki a programozo <riki AT programozo.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (Fwd) egyházi iskolák
  • Date: Mon, 22 Nov 2004 16:01:31 +0100

Kedves listatagok!

Azt hittük a cenzúra már megszünt magyarországon! De nem!
Az alább idézett forrás szerint sajnos még mindig létezik! Amikor a
demokráciáról és a sajtó + véemény nyilvánítás szabadságáról beszélnek a
liberális felfogás alapján, akkor vajon ezt is megemlítik?
VIGYÁZAT: Mert épül korunk új antipluralista hatalmi rendszere!

----- referencia: ------
http://www.plebania.net/hirek/?op=view&hid=3478&PHPSESSID=34b69a6739c0741b38fd3e5766f6d3a5
----- idézet: ------

Cím: A legdurvább cenzúra
Dátum: 2004.11.22 15:47

A Magyar Televízió elnöke saját döntésével betiltotta az „Örömhír” vasárnapi,
egyházi műsorban a Református Egyház Zsinata állásfoglalásának elhangzását a
december 5-i népszavazásról, a kettős állampolgárságról. Ugyanekkor
megtiltotta a „Katolikus Krónika” szerkesztői számára is, hogy a keddi
adásban felolvassák a Magyar Katolikus Püspöki Kar most kiadott, és vasárnap
minden magyar katolikus templomban felolvasandó nyilatkozatát. Ezzel egy
időben az elmúlt heti Krónika adásából törölni kellett az egyházi iskolák
finanszírozására vonatkozó tényszerű adatokat is, hogy azok a vasárnapi
ismétlésben már ne hangozzanak el. A sajtószabadság, az egyházi műsorok
önállóságának, az egyházak egyetlen hivatalos, a Televízióban elhangzó
megszólalási lehetőségének ilyen durva cenzúrája nemcsak a Mindszenty idők
diktatúráját idézi, de lehetetlenné teszi normális, szabad kommunikációjukat
is. Amíg ugyanis a pártok, társadalmi, állami szervek 24 órán keresztül
harsoghatják véleményüket a különféle médiumokban, az egyházak a számukra
minimálisra szabott megszólalási időben, egyházi műsoraikban sem mondhatják
el véleményüket, hivatalos álláspontjukat. A MTV elnökének és vezetésének ez
ellen a kemény, egyház ellenes lépése ellen az érintett egyházak tervezik,
hogy az ORTT-hez fordulnak panasszal és a számukra kínálkozó valamennyi
fórumon tiltakoznak. Pákozdi István tv referens