Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - [Tf] re rangsorolas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

[Tf] re rangsorolas


Chronological Thread 
  • From: "Berczik_Andrea" <berczika AT jgytf.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Tf] re rangsorolas
  • Date: Tue, 18 May 2004 17:25:29 +0200
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum>
  • List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>

Az addig rendben, hogy a "rangsor" elején lenni jó, s lényegében
megérdemelten jó dolog.

De.

Képzeljük bele magunkat, hogy ha annó a főiskolai vagy egyetemi vizsgánkon
ilyen "rangsor" szerint mentünk volna be felelni, vagy mondjuk a vizsga
megkezdése előtt a tanár megmondta volna, hogy "hányasra" taksál bennünket.

Tényleg buzdító lett volna, hogy: talán egy kegyelem-ketteset még
összehozhat.

A nem előre kerülő, (esetleg kicsit izgulósabb típusú) gyereknek már csak az
hiányzik egy számonkérés előtt, hogy eleve "lehülyézik", mert Ő nagy
valószínűséggel így éli meg.

Ha a stressztűrő képességét akarjuk mérni a gyereknek (kétség kívül ez is
része az életnek), akkor rendben, de ha a TŐLE telhető legjobbat szeretnénk
kihozni belőle, akkor módszertanilag elég szerencsétlen választás lett volna
a rangsorolás.

Önbeteljesítő jóslatokról meg már született épp elég pedagógiai-
pszichológiai vizsgálat.

A tanár általi rangsorolás azért érdekes egy kutatásban, hogy: félreérthető-
e a feladat szövege, s ezért az azt pontosan értelmező ("jó" rangsorolású)
diák rosszabb megoldást ad a többinél.

Ez az alapcél, s nem az, hogy "rúgjunk egyet" a gyengéken.
A jók meg úgyis érzik, hogy elégedett velük a tanár. Ez mérés, nem
jutalmazás-büntetés.

Gondolom én.

Elnézést a kicsit indulatos megközelítésért.

Berczik Andi





Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page