tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] volt: végtelen tizedestört

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] volt: végtelen tizedestört

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT toldy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] volt: végtelen tizedestört
  • Date: Mon Apr 28 05:23:01 2003

> Ez most csak baráti Kekec: mondj egy 1/3 és 1/2 "között"-i egészet.
> {majd szokott őszinteségeddel mondd meg: ki csúsztatott?} Már ez is

Ha már ilyen egyenesen kérdezed: TE. Hol mondtam én olyat, hogy
bármely két szám között van egész?

> Értelmező Kéziszótár: szócikk: _TÖRTSZÁM_ fn, Mat, = Két egész sz.
> hányadosa úgy felírva, hogy az osztandó (számláló) alá, tőle
> vízszintes vonással elválasztva kerül az osztó (nevező).

Félelmetes. Eldobom a matekkönyvet meg a diplomámat, és majd tanítom
az értelmező szótárat. Jaj annak a brigantinak, aki ferde törtvonalat
használ! Aki meg tizedestörtekről beszél a szájával, azt eretnekként
megégetjük.

> " Az egész számok halmazát azért bővítjük törtszámok halmazává, hogy
> [0-val osztást kivéve] minden osztásnak legyen eredménye benne."

Számomra triviális, hogy ezt el kell mondani -- a definíció ELŐTT,
nem pedig HELYETTE.

De nem akarom ezt a mérsékelt értelmű betűmenést folytatni. Talán
majd ha kiderül a leveleidből, hogy mi is a véleményed és kivel miről
vitatkozol. Aki egy szakmával az értelmező szótárat állítja szembe,
azzal nincs miről vitáznom.

Üdv

VP