tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: Végtelen, nem szakaszos tizedes tört?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: Végtelen, nem szakaszos tizedes tört?

  • From: "Va'las Pe'ter" <Turtle AT toldy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: Végtelen, nem szakaszos tizedes tört?
  • Date: Wed Apr 23 15:18:01 2003

Hali!

> Teljesen igazad van: Már Kant kimutatta, hogy a végtelen
> ellentmondásos fogalom (Lásd: A tiszta ész kritikája a négy
> antinómiával.) De ha kidobjuk a végtelent a matematikából, akkor mi
> lesz a határértkszámítással, az egész analízissel, meg ugye a
> racionális és irracionális zsámok közötti különbséggel?

Sajnos nem olvastam Kantot, mea culpa. valószínűleg rendbetették
már azóta, ami nem tetszett neki, volt rá idő. De te magad
említetted, hogy végtelen sokféle végtelen van. Már filozófiai
megközelítésben is van "aktuális" és "potenciális" végtelen. Az
analízis ez utóbbit használja. Ha valahol zűr van, nem kidobni kell,
hanem rendberakni. -) (Vö.: "Megmosdassuk, vagy csináljunk
másikat?" :-))

VP