tanforum - [Tf] ...ekkora kapitalis baromsagot!...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] ...ekkora kapitalis baromsagot!...

  • From: Rakoczi Istvan Peter <rip AT kata.szikszi.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] ...ekkora kapitalis baromsagot!...
  • Date: Mon Jan 28 22:37:00 2002

Mivel kis frekvenciával olvasom a Listát ((sok az ocsú, meg a dolgom
is)) csak
most nyitották ki a bugylibicskámat:

"Lazsadi, Sandor" wrote:

> KEDVES KATALIN !
>
> NÉZZE EL NEKEM A KÖTEKEDÉST, CSAK AZÉRT CSINÁLOM, MERT MÁR NAGYON ELSZALADT
> A KÖZOKTATÁSI LÓ A LOVASOKKAL, ÉS PÁRAN, TÉNYLEG AGGÓDUNK, NEHOGY VÉGLEG A
> HAZUGSÁG MOCSARÁBA SÜPPEDJEN AZ ESZEMENT MAGYAR NEMZETI TANKÖNYVKIADÁS!!!

»a királynõt megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki beleegyezik
én nem
ellenzem«

Szerintem az elõbbi bekezdésre ez a *releváns* válasz, mert ennek a
központo-
zás megváltoztatásával legalább szemantice ellenkezõjét lehet elõidézni.
Ja;
és értelmes.

Mirõl is történt említés??

ló -- lovas [(el)szalad], jelzõje: "közoktatási"
pár -- [aggódik]
Hazugság Mocsara -- [süppesztõ]
eszement [jelzõ] Magyar Nemzeti [ezek is azok] -- tankönyvkiadás

na, erre varrj gombot!!

> PL. ÉBRESSZE FEL FONÖKEIT AZZAL: MI A BELSO ENERGIA???

egy fizkém tvkönyvben utánanézhetõ

> ÉS MIÉRT SZEREPEL A 7.-ES VAGY 9.-ES TANKÖNYVEKBEN???

Na, nehogy má a csík húzza a repcsit!
*Bármely* tankönyv vmilyen (pl. tantervi) követelményrendszer
»megzenésítése«.

Sándor!
Ha azzal van bajod, **õket** kalapáld, ne a hozzávalót elõállítókat!

Különben nagyon könnyen úgy jársz, mint a Balfasz Egyszeri Férj, aki -
midõn
hazaért, és látta, h. egy Kigyúrt Szekrény éppen az õ feleségét ékeli -
számot
vetett az erõviszonyokkal & méltó bosszút állt: kidobta az ablakon...
a DÍVÁNYT (amelyen az in flagranti történt).

Ha már mindenáron rúgni akarsz (egyébként nem rossz relax), akkor
javaslom, h.
keress erre a célra ronda, Zsömleszínû Kövér Kandúrokat. Ne a Listát
használd
erre.

> HAHOGYHA KAP RÁ VÁLASZT, ÁLLOK ELÉBE HOGY
> TISZTÁZZUK: HAZAÁRULÁS-E VAGY SEM, OLYAN FOGALMAKAT FORGALMAZNI ISKOLAI
> TANKÖNYVEKBEN, AMELYEKET MAGUK A TANKÖNYVSZERZOK SEM ÉRTENEK VAGY ISMERNEK?

na, én meg az elé állok, h. ex cathedra kijelentsem: ilyen kapitális
baromsá-
gokat leírni _szint alatti_ (a bányabékára gondoltam, mint "szint"re)

»hazaárulás«?!

kábé a Kossuthot a vasúttal összevetni.

Amúgy - nem muszáj elhinni - emberformám van; nem vagyok sem alien, sem
mutant.
*Ennek ellenére* _tankönyvszerzõi_ minõségemben (ha hiszed, ha nem, a
Nemzeti
Tankönyvkiadó is gondozott) csak azt tudom tenni Veled, mint Janus
Pannonius a
római búcsúsokkal: kikacaglak.
Nem tudom, milyen szerzõket láttál már *közelrõl*, de közölhetem, hogy a
magam
részérõl szoktam érteni mindazt, amit leírok, még akkor is, ha ezek
alkalmasint
elvont fogalmak.
Sõt.
Még tanítani is tudom õket.

Sõt. Még sõtebb.

Azt is megreckérozom, h. néhány alapvetõ (de absztrakt) informatikai
fogalmat
[talán...] még Neked is meg tudnék tanítani; nem lenne nehezebb, mint a
középiskolás tanítványaimnak. Akik csak figyelmetlenek, meg kelekótyák,
de
NEM rosszindulatúak, mint Te.
A tanítványaimat menti a koruk (õk még fejlõdhetnek), de Nálad minderre
nincs
mentség...

> ÉS MI AZ HOGY KÉMIAI ENERGIA??? EZ VILÁG-NÓVUM!!!
> AZ ECYCLOPEDIA BRITANNICA ILYET NEM ISMER!!!
> ÉS MIÉRT KEREKÍTIK A 9,81-ET ÁLLANDÓAN 10-RE???
> HISZEN A BANKBAN SZEMBERÖHÖGNÉK AZ ÜGYINTÉZOT HA ILYET TENNE MAGUKKAL!!!

nem, nem.
A pénztárosnõt sem röhögjük ki, midõn kerekít; mondjuk 9,81 Ft-ot
10-re... :P
Ez csak józan praktikum.
Tízzel sokkal könnyebb mûveleteket végezni, mint 9,81-gyel [gondolom, ez
méter/secnégyzet típusú nehézségi gyorsulás értéke lenne M.o.-n].
Ennyi.
Persze, aki kákán is megkeresi a csomót.... :))

> UGYANAKKOR OLDALAKON KERESZTÜL MAGYARÁZZÁK, HOGY MIÉRT KELL MEGKÜLÖNBÖZTETNI
> A TESTEK SÚLYÁT A RÁJUK HATÓ NEHÉZSÉGI EROTOL..., PEDIG CSAK KB 1/300 A
> CORIOLIS-ERO MIATTI ELTÉRÉS!!! ÉS EZ IS CSAK AKKOR MÉRHETO, HA FORGÓ
> FÖLDÜNKÖN ÉRDEMBEN (100-200 m), SZABADON MOZDUL EL A TEST.

Hát ez szép.
2002-ben, a magyarországi közoktatás állapottyát figyelembevéve EZ lenne
a kar-
dinális problem???

De - könyörgöm - legalább *önmagaddal* lennél konzisztens...

Itt aszondod, h. az az 1/300-ad különbség leszarható; 5 sorral elõbb
pedig
hosszan laholsz pont ennek az ellenkezõjén: a 9,81 kapcsán.

> KÖNYÖRGÖM...: A NEMZETI TANKÖNYVKIADÓBAN, MINDENKI HÜLYE???

Ahogy emléxem, az NTK a Szobránc utcában leledzik, nem a Lipótmezõn.
Persze, vannak olyan tankönyvfogyasztók, akiknek ott lenne a helye;
s aki ilyen piszátyelmányokat okád rá a Listára, annak is.

-- hali all:
|____ \__ | ___ \ | Rakoczi Istvan Peter, ICQ# 12031565
| _|/ / || _|/ / | http://w3.szikszi.hu/~rip/
| \_ \_ || \___/ | SOROS - SofTin tarsasag
mailto:rip AT kata.szikszi.hu