tanforum - Re: [Tf] Alakul a tanari eletpalyamodell

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Alakul a tanari eletpalyamodell

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Alakul a tanari eletpalyamodell
  • Date: Tue Oct 16 23:51:01 2001

Sziasztok!
Konferencian voltam, igy az idezett urtol hallottam meg nehany erdekes
reszletet.

Ferenc Bajan wrote:
> Idezet a tegnapi Metro ujsag fenti cimu cikkebol:
> Sio Laszlo, a miniszterium politikai allamtitkara ...
> "a pedagoguspalyan eletkor es szakmai minoseg alapjan lehet
> differencialni. Ennek alapjan a tarca vitaanyaga negy szakaszt kulonit el:
> a palyakezdo, a gyakorlo, a mesterjelolt es a vezeto tanar kategoriat."

A palyakezdo munkaideje mellett tanul (pl azt, hogy hjogyan kell
csinalni a minosegbiztositast, adminisztraciot... amire a 3-5 ev ekves
volt.

A gyakorlo csak dolgozik, es kuzd az elorejutasert, pl, mindenfele
oktato anyagok keszitesevel.

En mester tanarrol hallottam, akinek mar elismerik kepessegeit, aktiv
tananyagkeszito, minosegbiztosito... gyakorlata peldaerteku (de nem
korlatozott szamu van belole)

vezeto tanar, aki az uj pedagogus generacio kepzeseben reszt vesz (adott
esetben akar felsooktatasban is tanit, de kozoktatasi orai is
megmaradhatnak)

Megejgyzes: vajon hany tulora van beepitve a felfele ivelo eletpalya
modellbe?

> A modell finanszirozasi hatteret
> az a felzarkoztato program biztositja, amely celkent 2002-2006 kozott a
> pedagogusbereknek a nemzetgazdasagi atlag 125 szazalekara noveleset
> jelolte meg."

A 2002-es kezdest realisnak tartom. Tekintsd ugy az egeszet, mint
(ujra)valasztasi program. Bar ahol hallottam, nem politikai nagygyules
volt, hanem szakmai konferencia.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu