tanforum - Re: [Tf] emelt szintu erettsegi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] emelt szintu erettsegi

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] emelt szintu erettsegi
  • Date: Tue Oct 16 23:52:01 2001

Szia!

Fodor Zsolt wrote:
> Ha valaki emelt szinten erettsegizik, akkor biztosan nem kell
> felveteliznie, vagy az intezmeny elfogadhatja felveteli helyett?

Konkretat nem tudok, viszont volt szerencsem megkerdezni egy "magas
beosztasu" erettsegi felelost, es azt mondta, hogy az erettseginek a
kozepiskolai ismereteket (megtanithato reszeket) kell emelt szinten is
szamonkernie, sot a kepzesben is arrol kellene indulnia (pl. integral es
differencialszamitas nem tetelezheto fel ismertnek).

Azert az erdekes, hogy egy felsofoku oktatasi intezmeny
1. azt szeretne, hogy az oda jelentkezo diak tobbet tudjon, mint
amennyit tanitanak neki (lasd felveteli kovetelmenyek)
2. ugy engedi ki a hallgatokat, hogy azok nem keszek a munkabaallasra a
kepzes tematikaja alapjan (pl eletplalya model, mai gyakorlat)

Legalabb az egyiket modositani kellene, es szerintem az 1.-t lenne
celszeru, mert tanulni ugyis eletfogytiglan kell. Posztgradualis kepzes
mindig lesz.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu