tanforum - Re: [Tf] Alakul a tanari eletpalyamodell

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Alakul a tanari eletpalyamodell

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT alarmix.net>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Alakul a tanari eletpalyamodell
  • Date: Wed Oct 17 07:43:00 2001

> En mester tanarrol hallottam, akinek mar elismerik kepessegeit, aktiv
> tananyagkeszito, minosegbiztosito... gyakorlata peldaerteku (de nem
> korlatozott szamu van belole)

Igen szerencsetlen kifejezes, mert a mestert nem kinevezni
szoktak... Habar mondjuk az iparosoknal igy megy, de eppen a
pedagoguspalyan ezt a szot nagybetuvel es ahitattal szoktak
emliteni, nem kellene minositesi fokozatta degradalni.

> vezeto tanar, aki az uj pedagogus generacio kepzeseben reszt vesz
> (adott esetben akar felsooktatasban is tanit, de kozoktatasi orai is
> megmaradhatnak)
Ez erdekes, mert akkor ezek szerint vezet tanarok csak a palya
csucsan lesznek. Na most akkor a Radnotiban meg a Fazekasban
meg a Trefortban csupa 50 feletti tanar lesz ezentul, vagy szetverik
a gyakorloiskolakat, es odakuldik a jeloltet, ahol akad egy
vezetotanar?

Mellesleg az egyik dolog, amit ebben a palyaban szeretek, hogy
_mostanaig_ a kezdok is lehettek egyenranguak, ha jol dolgoztak.
Otodeveskent kaptam egy osztalyt, hogy erettsegiztessem le oket,
pontosan ugyanolyan jogokkal es felelosseggel es szakmai
kompetenciaval birtam, mint az "oregek". Ha kellett, kerdeztem. De
senki nem dorgolte az orrom ala, mint a melosoknal, hogy en csak
egy kezdo vagyok, es figyeljem az oreg mestereket.

Udv

VP