tanforum - [Tf] www.suliweb.hu

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] www.suliweb.hu

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: techinfo AT lista.sulinet.hu, tanforum AT sunserv.kfki.hu, informatika AT lista.sulinet.hu
  • Subject: [Tf] www.suliweb.hu
  • Date: Wed Mar 7 09:03:04 2001

Sziasztok!

A fenti portallal kapcsolatban lennek kivancsi a velemenyetekre.

Elnezest az esetleges tobb peldanyert, de azok velemenyere is kivancsi
vagyok, akik csak a zegyik listat olvassak.

Ugy tudom, ez a szolgatlatas nagy buszkesege az Irisz-Sulinet
programnak, nekem azonban van vele nehany gondom.

1. Tobb iskolaban eppen letiltani keszulnek a freewebes iskolai elerest,
mert nem birja a halozat. Ugyanakkor a kulonbozo chat es IRC csatornak
is egyre kevesbbe megturtek iskolai szinten, reszben a savszelesseg
miatt, reszben a tartalom ellenorizhetetlensege miatt - felelosseg a
szulok fele, reszben azert, mert oran tanulni kellene es nem ezekkel a
programokkal foglalkozni.
Ezek utan hogyan ertekelheto az Oktatasi Miniszterium tamogatasaval
letrejott uj lehetoseg? Mitol lesz ez mas, mint a tobbi (trefort csat,
freemail...)?
Nekem az az erzesem, hogy ez egyfajta politikai mezesmadzag, ugy is
mondhatom, beetetes.

2. Az Irisz-Sulinet oldalak atszervezese elott (alatt) allunk. Idezet a
hirlevelbol:
"Fontosnak tartjuk, hogy a jövõben egy teljesebb, az oktatást érintõ
praktikus hírszolgáltatás kerüljön elõtérbe "Iskola" rovatunkban.
A változások elsõ jele, hogy a tudományos értekezéseket tartalmazó
iskolafejlesztés alrovatainkat hamarosan bezárjuk."
A praktikussag jegyeben jon a fent emlitett csevegosdi, a Harry Potter
verseny, a milliomos jatek, CsodacsapatTM jatek, ami megeri.
Tozsdejatek, mindennapra egy vicc, zenei hír, filmújdonságok,
koncertajánló és a legjobb délutáni-esti tévémûsorok.

Ez a magyar kultura, ertek? Azt kell megtanulnia a magyar diakoknak,
hogy a kommunikacios szemetozon a praktikus informacio? Vagy a diakok
szamara legpraktikusabb tevekenyseg a jatek? Ne tanulj! Nezz TV-t, es
jatsz!
Es mindezt az _Oktatasi_ Miniszteriumtol.

3. A nyito oldal 800*600-on nem fer ki a kepernyore. Az Irisz-Sulinet
bekezdesbol csak ket sor latszik. 1024*800-on viszont olvashatatlanul
kicsik a betuk. Tudom, hogy ez a stilus a reklam szempontjait veszi
figyelembe, de talan fontosabb lenne egy oktatassal kapcsolatos oldalon
a dikok egeszsege, hogy ne kelljen kozelrol nezni a monitort.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu
sztzs AT mail.ady-bp.sulinet.hu