tanforum - Re: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)
  • Date: Mon Dec 11 19:38:03 2000

Szia!

> A kovetkezo konfliktus elott allok:
>
> 1) Megcsinalom a kerettantervet annak tudataban, hogy keptelenseg
> teljesiteni. Aztan majd hazudok valamit (minosegbiztositas eseten talan nem
> alaklmaznak hazugsagvizsgalot).
>
> 2) Felmondok. Majd jon valaki, aki helyettem hazudik.

1. A kerettantervet nem kell megirnod, az elkeszult. A helyi tantervet
pedig csak akkor, ha a kerettantervhez kepest mast csinal az iskola.
Igy ha keves energiaval akarsz sokra jutni, es csak annyi orad van,
amennyit a kerettanterv tartalmaz, akkor add be a kerettantervet helyi
tantervnek.
2. A minosegbiztositas nem a jo munkat ellenorzi, hanem feltarja a
jelenlegi allapot hianyossagait es megprobalja korrigalni. A minoseg nem
csak jo lehet, de a biztositas azt jelenti, hogy legalabb tudjuk, hogy
mitol rossz. Ha ez elkovetkezik, nyugodtan mond el, nem eleg az ido a
begyakorlasra. Ha ez valkinek (szulonek, fenntartonak...) fontos lesz,
majd megnoveli az oraszamot, vagy lecsokkenteti az anyagot.
3. Mire a minosegbiztositas valosagga valik, a rendszer is megvaltozik.
A valosag az, hogy a 2001-ben kezdo 9-esek 6 evig regi tanterv szerint
tanultak, 7-tol NAT szerint kellett volna, de figyelni kellett a NATos
anyag es a regi kozti kulonbségekre es ennek megfeleloen kellett
dolgozni. Most ezek a diakok elkezdik a kerettanterv szerinti tanulast.
Kozben meg iskolat is valtanak. Ha valamit nem tudnak melyik rendszer,
iskola vagy tanar a hibas? Mit lehet ezen szamonkerni? A
minosegbiztositas ott kezdodik, hogy a terme'k kialakitasanak kezdetetol
a piackepes aruig (ertsd 5-18 eves korig) leirt, kovetheto a "gyartasi
folyamat". Ezt "valaki" eleve lehetetlenne tette az oktatasban.
4. Kar felmondani, tovabbra is dolgozz legjobb belatasod szerint, mire
barmit szamonkerhetnenek rajtad, mar ugyis mast kell csinalni mint amit
most elkezdesz. Az mar most tudhato, hogy az MSZP valasztasi
programjanak oktatasi resze azzal kezdodik, hogy a kerettantervet
modositani kell.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu