tanforum - [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)

  • From: "Lutter Andras, Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi" <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)
  • Date: Mon Dec 11 16:59:02 2000

Kedves Sorstarsak!

Dec. 6-an izleses fuzetket talaltam az asztalomon a (hatalmas)
szaloncukor-halom mellett. Belelapozva esszerunek tunt a feltetelezes, hogy
a Mikulas ily modon tudatja velem, iskolankbol engem er a megtisztelo
feladat, hogy helyi tantervunket kidolgozzam. A fuzetket atolvasva (igazabol
csak felelevenitettem a kerettantervrol eddig tudottakat) azonban ugy
kezdtem velekedni: "akkor inkabb nem kell a cukorka se!"

Szoval - es nem uj az informacio, de most, hogy a terv fuzetke formajaban
materializalodott, talan jobban belenyilall minden informatikus kollegaba -
ezt nem lehet megcsinalni.
Mint 7. eve a palyan levo szamtek tanar, ugy gondolom, van valamennyi
tapasztalatom abban, hogy milyen tudas atadasahoz mennyi ido kell. Es amit a
fuzetke kovetel, azt lehetetlen a fuzetkeben szereplo oraszam kereteben
megtanitani.
BESZELNI persze lehet rola, de MEGTANITANI - az valami mas. Pl. nem csak
elmondani, hanem meg is csinaltatni. Korbemenni, ellenorizni, segiteni.
Kovetkezo oran meg egyszer. Pl. a bekezdesjel kitorleset, vagy ezernyi mas
apro trukkot. En 55 ora alatt eljutok algoritmus megvalositasaig adott prog.
nyelvben ugy, hogy megtanitottam. 5 ora alatt is eljutok a "mit ir ki ez az
egyszeru, ertekadasokat tartalmazo szekvencia" kerdes megvalaszolasaig - de
minek?
Raadasul: amig a jovo evi otodikesek kilencedikesek lesznek, 4 evfolyam jon
be a gimnaziumba, ahol meg a kerettanterv megvalositasahoz elvben szukseges
alapok is hianyoznak. Lesz olyan, aki nem latott szamitogepet ("Amennyiben
az eszközfeltételek nem adottak, az eszközt nem igénylõ témák erõteljesebb
feldolgozását, illetve a szimulációs lehetõségeket kell használni." - rohej!
De hiszterikus rohej!)

Sok minden van a tervben, de inkabb kevesebb lenne, amit felelosen meg is
tanithatnank. No de nektek magyarazzam? Hiszen ti sem ertetek kevesbe a
tanitashoz nalam.

A kovetkezo konfliktus elott allok:

1) Megcsinalom a kerettantervet annak tudataban, hogy keptelenseg
teljesiteni. Aztan majd hazudok valamit (minosegbiztositas eseten talan nem
alaklmaznak hazugsagvizsgalot).

2) Felmondok. Majd jon valaki, aki helyettem hazudik.

Ti hogy vagytok ezzel? Melyik opciot javasoljatok? Mit kezdtek a
lelkiismerettel, az ertelmes munka iranti igennyel? A hivatastudattal, ami a
palyan tart?

(Egyebkent a velemenyemet a lehetseges 3. alternativarol ismeritek.)

Elnezest, hogy az unnepi keszulodest idegesitesetekkel metelyezem. De:
LEGYETEK IDEGESEK!

Haho! (hiszterikus "haho!")

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu