tanforum - [Tf] Re: MEK

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: MEK

  • From: Zimanyi Magdolna <mzimanyi AT sunserv.kfki.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Cc: Tari Endre <teddyte AT freemail.hu>
  • Subject: [Tf] Re: MEK
  • Date: Sat Sep 30 23:58:04 2000

T. Lista, kedves Tari Endre,

On Sat, 30 Sep 2000, Koncz Endre wrote:

> [...]
> Ha van halozat az iskolaban, akkor a rendszergazdanal kell
> keresni. Legalabb elekrtonikus formaban ott kell legyen.
> Ha megsem, akkor a MEK /Magyar Elektronikus Konyvtar/
> lapjain kell keresni. Regen http://www.mek.iif.hu volt a cim,
> [...]

A Magyar Elektronikus Konyvtar cime jelenleg is

http://www.mek.iif.hu.

A Magyar Netikett az Interneten altalanosan elfogadott RFC 1855 (azaz
Request For Comment 1855) jelolesu dokumentumnak magyar forditasa. A
pontos lelohely URL-jet mar Baranyai Zoltanne volt szives megirni.

> Lehet egyet nem erteni, de ha ma'r a vizualitas kapcsan jott
> elo a vita :-) , akkor me'g nyilvanvalobb ennek teljes hianya
> a levelekben. /Ugyan hogy kellene korulirni azt a valamit,
> aminek kapcsan _epp most_ hasznaltam a jelet. Ha elkezdem
> magyarázni, olyan, mint amikor a viccet _magyarazza_ az
> ember/ Az erzelmek, a szoviccek, stb kifejezese csak igy
> lehetseges.

Eppen azert, mert az E-mailben hianyzik a mimika, a hanglejtes, es igen
sokszor -- mint jelenleg is -- olyan emberek leveleznek, akik meg
szemelyesen sohasem talalkoztak, akarmilyen pontosan is fogalmazunk,
sokszor nehez kierezni a szovegbol, hogy azt iroja esetleg humornak
szanta.

Mint ahogy Koncz kollega is megirta, ezert talaltak ki a "szmajli"
jeleket, amelyeknek szep magyar neve is van: "mosolyka". A "mosolyka"
hasznalatat a Netikett is megengedi.

Udvozlettel

Zimanyi Magda

KFKI Reszecske- es Magfizikai Kutato Intezet !Tel: (+36-1)-392-2504
Szamitogep Halozati Kozpont !
H-1121 Budapest,Konkoly Thege Miklos ut 29-33!FAX: (+36-1)-395-9151
Levelcim: H-1525 Budapest 114, Pf. 49 ! (+36-1)-392-2503
E-mail:
mzimanyi AT sunserv.kfki.hu